جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 1049866
۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۴
مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ محقق طبرسی در مجمع البیان نقل کرده پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) ولید بن عقبه را برای جمع‏‌آوری زکات از قبیله بنی المصطلق، به سوی آنها روانه کرد، هنگامی که اهل قبیله با خبر شدند که نماینده رسول اللَّه (صلی الله علیه و آله) می‏‌آید با خوشحالی به استقبال او شتافتند، ولی از آنجا که میان آنها و ولید در جاهلیت خصومت شدیدی بود تصور کرد آنها به قصد کشتنش آمده‏‌اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، ولید خدمت پیامبر(ص) بازگشت و خبر ارتداد بنی المصطلق و خودداری آنها از پرداخت زکات را به مسلمانان داد. پیامبر(ص) برای پیکار با آنها به مسلمانان اعلام آماده باش کرد، اما گروهی از بنی المصطلق آمدند و بر وفاداری خود به اسلام و آمادگی برای اطاعت از رسول خدا تأکید کردند، در این هنگام آیه ۶ سوره حجرات نازل شد و به مسلمانان دستور داد که هر گاه فاسقی خبری آورد بلافاصله آن را باور نکنید و در باره آن تحقیق کنید:

یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا إِنْ جاءَکُمْ فاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَیَّنُوا أَنْ تُصیبُوا قَوْماً بِجَهالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلی‏ ما فَعَلْتُمْ نادِمی.

حکایت این روزهای ما و رسانه‌های متعدد وابسته به امپراطوری رسانه نظام سلطه که هر روز خبر دروغی را در میان مردم منتشر می‌کنند حکایت خبر ولید است که خداوند مؤمنین را از اعتماد به آن نهی فرموده است اما با کمال تاسف می‌بینیم عده‌ای درون جامعه اسلامی منابع خبری خود را چنین رسانه‌هایی قرار داده‌اند آن هم رسانه‌هایی که کوس فساد و رسوایی دست اندرکاران آن در هر کوی و برزن زده شده است.

آری ممکن است به رسانه‌های رسمی کشور در انعکاس به موقع اخبار و حوادث کشور و به خصوص عقب افتادن در انعکاس روایت اول، اشکال وارد کنیم اما این دلیل نمی‌شود که منابع خبری خود را رسانه‌هایی قرار دهیم که دست اندرکاران آن یا مسلمان نیستند و اهل کفرند و یا فاسقند و هیچ مبالاتی به ارزش‌های انسانی و الهی ندارند و بدتر از همه در خدمت سیاست‌های استعماری نظام سلطه و دول کفر قرار دارند. مگر خداوند در قرآن کریم به همه ما سفارش نکرده که به خبر فاسق اعتنا نکنیم و آن را چشم و گوش بسته قبول نکنیم؟ و آیا فسق معنایی جز خروج از اطاعت خدا و میل به سوی معصیت پروردگار دارد؟

ممکن است گفته شود ما با مراجعه به رسانه‌های معاند، منابع خبری خودمان را توسعه می‌دهیم و فقط به اخبار راست آنها اعتنا می کنیم که در پاسخ می‌گوییم وقتی کسی خودش را در معرض اخبار اهل کفر و فسق قرار داد، در واقع خود را به موج جریان‌سازی آنها سپرده است و بعید است که بتواند در مقابل این امواج سهمگین، که نوعی خفقان ادراکی ایجاد می‌کنند و در حصار مجموعه‌ای از اخبار راست و دروغ بوجود آمده مقاومت کند همانطور که ذهن بعضی از مؤمنین به دلیل بمباران اخبار و تحلیل‌های جهت دار از سوی این رسانه‌ها، از جهت گیری انقلابی بازماند و تحت تاثیر القائات دروغین دشمن به تحلیل های غیرواقعی رسیدند و البته در این میان مسئله نهادهای اطلاعاتی که در پی رصد اخبار دشمنان به منظور خنثی سازی توطئه‌های آنها هستند فرق می کند.

محمد استوار میمندی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha