شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بیانیه

حوزه/ مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات با صدور بیانیه ای حادثه تروریستی شیراز را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در پی وقوع حادثه تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ و شهید و جانباز شدن جمعی از زائران احمد بن موسی(ع) به دست عامل وهابی تکفیری، مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه های علمیه با صدور بیانیه ای ضمن تسلیت به ملت ایران، این جنایت را محکوم کرد. متن بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بار دیگر دست پلید و خون‌آلود یزیدیان زمان، جنایتی تازه و جانسوز آفرید و شماری از مردم مظلوم و بیگناه را در حرم مطهر احمد بن موسی علیه السلام به خون غلطانید و دل‌های همه آزادگان را اندوهگین کرد. جرم این مردان و زنان و کودکان این بود که به نماز ایستاده و یا در کنار ضریح فرزند پیامبر به ادب و احترام ایستاده و به آستان رفیع اهل بیت علیهم السلام ارادت می‌ورزیدند. جنایتکاران و خونخواران وهابی – تکفیری که در میدان نبرد جرأت رویارویی با رزمندگان اسلام را ندارند، انتقام شکست‌ها و ناکامی‌های خود را از مردم عادی و بی‌دفاع می‌گیرند؛ روی‌هاشان سیاه باد!

اگرچه این جنایت هولناک و درنده‌خویانه با عاملیت داعشیان انجام گرفت، اما هرگز نمی‌توان سهم اغتشاش‌گران و حامیان آنان را که به بهانه اعتراض به مرگ دختری، بخشی از کشور را به آشوب کشیده و امنیت عمومی مردم را هزینه مطالبات پست و حیوانی خود کردند، نادیده گرفت. آری! هرکس تا دیروز با قلم، سخن، همراهی و سکوتش بر آتش فتنه دمید، امروز در خون شهیدان شاهچراغ سهیم است.

شهادت مظلومانه زنان، مردان و کودکان حرم شاهچراغ حجت را برای همه کسانی که ساهیانه یا عامدانه از اغتشاشات اخیر دفاع کرده و یا با سکوت معنادار خود به آن رضایت دادند، تمام کرد تا مگر آنکه دست پلید دشمنان را برای نابودی ملک و دین و ملت آشکارا تماشا کرده و به خود آیند و بیش از این بازیچه نیرنگ‌های ناجوانمردانه رسانه‌های دشمن قرار نگیرند.

سلام خدا بر خون‌هایی که بر سنگفرش حرم روان شد! سلام خدا بر جان‌هایی که تا ابد پروانه‌وار بر گرد آن حرم پاک خواهد گردید! سلام خدا بر مردان و زنان و کودکانی که گواهی تازه بر مظلومیت این ملت و مهین شدند.

با ابراز تأثر و تأسف عمیق از این حادثه جانسوز و عرض تسلیت به پیشگاه حضرت بقیه الله ارواحنا فداه و مراجع معظم تقلید، به ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی، بازماندگان شهدا و مجروحان حادثه و عموم ملت شریف ایران، از پیشگاه ربوبی برای کشور، ملت و نظام اسلامی عزت، اقتدار و امنیت روزافزون مسئلت داریم.

مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات (حوزه‌های علمیه)

آبان ۱۴۰۱"

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha