یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
جلالی

استاد حوزه گفت: همه تلاش دشمن این است که ابر تیره ای مقابل نور معارف دینی و حقایق اسلام و انقلاب برای نسل نوجوان و جوان قرار دهد و این کار را با فضای مجازی و تبلیغات فاسد انجام می دهد.

حجت الاسلام و المسلمین محسن جلالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان با گرامی داشت هفته بسیج دانش آموزی و و همچنین سرمایه گذاری دشمن بر روی سنین نوجوان و جوان دراغتشاشات اخیر، به نقش بسیج در حفظ و حراست از کشور و نظام و بصیرت افزایی در اقشار مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: دانش آموزان در بسیج دانش آموزی با فرهنگ مقاومت و فرهنگ جهاد آشنا می شوند، پیوند نوجوانان با سرود «سلام فرمانده» حاکی از فطرت پاک قریب به اتفاق دانش آموزان دارد البته تعدادی هم متاسفانه تحت تاثیر تبلیغات و فضای مجازی دشمن قرار می گیرند که قطعا با فعالیت بسیج و جهاد تبیین توسط معلمان و مربیان، آگاهی و بصیرت لازم را کسب کنند.

وی با اشاره به هجمه دشمن دراین ایام اغتشاشات به بسیج و بسیجیان، افزود: باید بسیج را که یادگار امام(ره) است قدر بدانیم، همچنین دانش آموزان ما باید در قالب کلاس های بسیج، فرهنگ بسیجی و آموزش های بومی، دینی و ایرانی را دریافت کنند و به صداهای بیگانگان که هیچگاه خیرخواه ما نبوده ،توجه نکنند.

حجت الاسلام و المسلمین جلالی اهمیت ندادن به بسیج و اهانت به این شجره طیبه را موجب تضعیف کشور و تمامیت ارضی عنوان کرد و گفت: کشور عراق توانست تمامیت ارضی خود را در مقابل داعش با بسیج حشدالشعبی حفظ کند و اکنون نیز گروه هایی که قصد دارند به وحدت عراق آسیب وارد کنند در پی تضعیف و حذف حشدالشعبی هستند، بنابراین هفته بسیج دانش آموز و بسیجیان را باید گرامی داشت.

وی اضافه کرد: البته در زمانی که شرایط و ابزار دائما در حال پیشرفت است، بسیج دانش آموزی نیز باید با ابزار نوین و روش های جدید و با برنامه های متنوع و شاد دانش آموزان را جذب کند، هم چنان که ممکن است نوجوانان ابتدا با کلاس های کمک آموزشی به بسیج جذب شوند و در کنار آن بحث های بصیرت افزایی نیز ارائه شود.

استاد حوزه با تاکید بر این که فطرت های پاک حقایق دینی را می پذیرند تصریح کرد: بر همین اساس رهبران دینی ما، پیامبراکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) فرمودند «این حقایق را به فرزندان خود از سنین کودکی و نوجوانی آموزش دهید»، اما مسئله ای که وجود دارد این است که باید موانع دریافت حقایق برداشته شود.

وی افزود: متاسفانه در ایام کرونا و در دوران دولت گذشته دانش آموزان در فضای مجازی رها شدند و برخی از خانواده ها نیز اصول ورود دراین فضا رعایت نکردند و در مباحث غیراخلاقی و غیر دینی غرق شدند.

عضو سازمان بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه اصفهان عنوان کرد: در حالی که حتی علمای اخلاق نیز می گویند ابتدا باید انسان موانع را برای دریافت معارف برطرف نماید، یعنی باید آلودگی ها زدود و سپس معارف و اخلاق را دریافت کرد، لذا در این مرحله باید به واقع جلوی فضای مجازی و القائات شیطانی که از طرف بیگانگان صورت می گیرد، گرفته شود و اجازه ندهیم مسائل غیراخلاقی که در این فضا وجود دارد به دست و ذهن دانش آموزان برسد.

حجت الاسلام جلالی نقش مسئولان، متولیان آموزش و پرورش، والدین، مساجد و بسیج دانش آموزی را در آگاهی بخشی به نسل نوجوان و جوان مهم ارزیابی کرد و گفت: اگر مقابل موانع گرفته شود، نور معارف و حقایق دینی و نظام اسلامی به نسل نوجوان و جوان ما می تابد.

وی متذکر شد: همه تلاش دشمن نیز این است که ابر تیره ای مقابل این نور قرار دهد و این کار را با فضای مجازی و تبلیغات انجام می دهند.

استاد حوزه اصفهان اضافه کرد: باید ابتدا پاکسازی انجام شود و اجازه ندهند ذهن فرزندان ما از فرهنگ غربی که می خواهد دروغ ها و مفاسد یا سبک زندگی غربی را القاء کند، پر شود، سپس دانش آموز آماده است و زمانی که حقایق دینی را با استدلال عقلی و فطری بازگو کنیم، می پذیرد.

حجت الاسلام جلالی با بیان که همه فطرت ها خواهان کمال هستند اما گاهی آن را گم می کنند گفت: به تعبیر حضرت امام(ره)، فکر می کنند کمال در افسارگسیختگی و در آزادی جنسی است، در حالی که اسلام نیز به دنبال آزادی هست اما به دنبال یک آزادی فاخر و انسانی و البته آزادی اندیشه است.

وی اظهار کرد: ما امروز دو وظیفه مهم برعهده داریم، نخست آنکه مقابل فضای باز مجازی فاسد را بگیریم و دوم این که معارف دینی را با ادله عقلی و قوی و با بیان خوب ارائه کنیم و طبق وعده ای که داده شده جوانان نیز می پذیرند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha