پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
اجتماع بزرگ عشایر شهرستان هویزه در تجدید بیعت با ولایت

حوزه/ امام جمعه اهواز با بیان اینکه عناصر و مؤلفه‌هایی که در زیست فرهنگی تأثیرگذار هستند باید تقویت شوند، گفت: از ورود و نفوذ عناصر آلوده و خسارت بار به محیط فرهنگی باید جلوگیری کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان امروز در اجلاسیه مدیران مدارس علمیه خوزستان، اظهار داشت: بسیاری از کشورها و حکومت‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که باید برای حیات خود زیست فرهنگی تعریف کنند.

وی با اینکه عناصر و مؤلفه‌هایی که در زیست فرهنگی تأثیرگذار هستند باید تقویت شوند، ادامه داد: از ورود و نفوذ عناصر آلوده و خسارت بار به محیط فرهنگی لازم است که جلوگیری شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند فرهنگ همانند توری است که ماهی‌ها بدون اینکه بدانند وارد آن می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد با اشاره به فضای مجازی و آسیب‌های آن، یادآور شد: این فضا همچون چاقوی دو لبه است، دشمن جنگ و تهاجم خود را از جنگ سخت به جنگ شناختی و ادراکی تغییر داده است.

امام جمعه اهواز با اشاره به اهمیت تحول در حوزه‌های علمیه، خاطر نشان کرد: مدیریت سنتی مثل گذشته، دیگر نمی‌تواند اثرگذار باشد، بنابراین روحانیت و طلاب ابتدا باید خود را تقویت کنند تا در برابر بادهای شبهات نلرزند.

وی با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی جامع، تأکید کرد: از طلاب جوان و روحانیون توانمند در لایه‌های گوناگون باید استفاده شود تا بتوان در راستای اهداف تعیین شده نتایج مدنظر را کسب کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha