شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1052878
۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
ساوه

حوزه/ نشست بصیرتی سیاسی با موضوع مسائل و حوادث اخیر کشور در مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) ساوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س)، نشست بصیرتی سیاسی با موضوع مسائل و حوادث اخیر در کشور با حضور حسین رجبی، کارشناس مسائل سیاسی و مسئول سابق معاونت سیاسی سپاه استان مرکزی، در سالن جلسات این مدرسه برگزار شد.

رجبی با اشاره به خطبه ۱۷۳نهج البلاغه «وَ لَا یَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْمِ [بِمَوَاقِعِ] بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ» در رابطه با صبر و بصیرت در فتنه سخنان خود را آغاز کرد و گفت: پرچم شیعه را کسی نمی تواند حمل کند مگر اینکه دو ویژگی داشته باشد: یکی مقاوم باشد و دیگری با بصیرت باشد و قدرت تشخیص جبهه حق را هم داشته باشد.

کارشناس سیاسی در ادامه گفت: برای به دست آوردن بصیرت باید از جایی شروع کنیم و با تلاش آن را کامل کنیم.

وی با بیان نکاتی در رابطه با مسائل و حوادث اخیر کشور و در پاسخ به این سؤال که "چرا با آشوبگران مماشات می کنیم؟"، گفت: ما مماشات نمی کنیم، بلکه مدارا می کنیم آن هم به دلیل بیداری مردم، چون بخشی عده ای بر اثر جنگ ترکیبی، تحریکات فضای مجازی، وجود مشکلات اقتصادی و .. معترض هستند با آشوبگران داخل خیابان نمی آیند اما کار آنها را هم محکوم نمی کنند.

رجبی تصریح کرد: اکنون وظیفه ما جذب قشر خاکستری جامعه می باشد. باید باور کنیم که اینها افراد خوب و قابل هدایت هستند و برای موفقیت در این کار باید زحمات زیادی را متحمل شویم و با مطالعه، جامعه شناسی، روانشناسی و روابط عاطفی آنها را جذب کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha