جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ر

حوزه / مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت، رسانه ملی، اصحاب رسانه، مسجد و حسینیه‌ها را دستگاه‌های مهم جهاد تبیین دانست و گفت: ائمه جمعه، مبلغین، روحانیون و رسانه‌ها باید تبیین‌گر دستاوردها و بیان مشکلات مردم باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی مشاور رئیس جمهور، امروز در نشست جهاد تبیین که با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان، ائمه جمعه، مدیران، اساتید و طلاب مدارس علمیه شهرستان‌های کاشان، آران وبیدگل، نطنز، نراق و قمصر در حسینیه شهدای پاسدار کاشان برگزار شد، اظهار داشت: در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری، جهاد تبیین می‌تواند نقش مهمی در ریشه‌یابی اغتشاشات اخیر داشته باشد.

عضو شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، به برگزاری نشست‌های جهاد تبیین در استان‌های مختلف از جمله یزد و کاشان با حضور علما، روحانیون، مبلغین، اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه اشاره و تصریح کرد: در این نشست‌ها مسائل پشت پرده و توطئه‌های دشمنان در اغتشاشات اخیر برای طلاب و روحانیون تبیین می‌گردد.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه کم رنگ بودن فعالیت‌های فرهنگی در جامعه، گفت: امروز لازم است تا نیروهای فرهنگی با بصیرت افزایی نسل جوان را با توطئه‌های دشمنان آگاه کنند.

وی جهاد تبیین را از جهاد شمشیر مهمتر دانست و با بیان اینکه جهاد شمشیر تا ظهر عاشورا کار ساز بود اما از ظهر عاشورا به بعد جهاد تبیین برای روشنگری آغاز شد، تصریح کرد: اگر جهاد تبیین حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در نهضت عاشورا نبود، امروز محرم و عاشورا نداشتیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، به مقاومت انقلاب اسلامی ایران در برابر تهدید و تحریم‌های ظالمانه دشمنان اشاره کرد و یادآور شد: روحانیون و مبلغین باید علاوه بر بیان تهدیدهای دشمنان، خدمات نظام اسلامی ایران را نیز برای مردم خصوصا قشر جوان تبیین نمایند.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران به خاطر فشارهای همه جانبه دشمنان مظلوم واقع شده است، ابراز داشت: قبول داریم در کشور ضعف و مشکلات وجود دارد و باید در جهت رفع آن تلاش نماییم، ولی باید خدمات شایانی که دولتمردان در محروم‌ترین نقاط کشور انجام داده‌اند برای مردم تبیین شود.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی، به رشد علمی، هسته‌ای، ماهواره‌ای و نظامی کشورمان اشاره کرد و اظهار داشت: در حالی که قبل از پیروزی انقلاب به دلیل نداشتن امکانات درمانی مجبور بودیم پزشک از پاکستان، هندوستان و بنگلادش بیاوریم، امروز علیرغم تحریم‌های دشمنان یکی از کشورهای صادر کننده پزشک، امکانات درمانی و تولیدات کشاورزی و صنعتی به سراسر جهان هستیم.

وی با بیان اینکه قبول داریم با مشکل اقتصادی و اشتغال در کشور روبرو هستیم ولی معتقدیم آینده روشنی داریم، گفت: دولت و مجلس تمام تلاش خودشان را برای رفع مشکلاتی که طی ۱۵ سال گذشته روی هم انباشته شده بود بکارگرفته‌اند.

وی، به نقش رسانه‌ها در جهاد تبیین اشاره و تأکید کرد: از رسانه ملی، اصحاب رسانه و خبرنگاران انتظار داریم در بیان دستاوردهای انقلاب و رفع مشکلات جامعه، مسئولان را یاری نمایند.

مشاور رئیس جمهور، رسانه ملی، اصحاب رسانه، مسجد و حسینیه‌ها را دستگاه‌های مهم جهاد تبیین دانست و یادآور شد: ائمه جمعه، مبلغین، روحانیون و رسانه‌ها باید تبیین‌گر دستاوردها و بیان مشکلات مردم باشند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha