سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
رضا نوری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: رسانه‌های بیگانه می‌دانند که اگر در فضای مجازی تصویر اغتشاشات و توهین به‌نظام اسلامی را خیلی وسیع و گسترده تبلیغ کنند، مردم به‌ویژه نوجوان و دانش‌آموز و کسانی که قدرت تحلیل ندارند، در تشخیص واقعیت دچار مشکل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا نوری نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی امروز، در میزگرد تخصصی پاسخگویی به سؤال‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، اظهار داشت: طبق یک نظرسنجی ۶۰ درصد از اغتشاشگران به خاطر هیجانات جوانی، فضای مجازی و تحریک دشمن و رادیوهای بیگانه به خیابان آمده و در اغتشاشات شرکت کردند.

وی افزود: طبق همین نظرسنجی حدود دو درصد برای خون‌خواهی خانم مهسا امینی و ده تا پانزده درصد هم برای مسائل اقتصادی و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد به خیابان آمدند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری با بیان اینکه ما هم قبول داریم که مردم فشارهای مالی و اقتصادی زیادی دارند، گفت: اتفاقاً بخشی از جامعه که فشارهای اقتصادی دارند نیامدند و طبق بررسی‌هایی که در این زمینه صورت گرفت آن‌ها گفتند ما احساس کردیم از درگیری‌های داخلی هیچ‌وقت وضع مردم بهتر نمی‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری تصریح کرد: نمونه روشن آن درگیری‌هایی است که در عراق وجود داشته که وضع جامعه بعد از درگیری‌ها بدتر شده و در افغانستان هم بعد از آن درگیری‌ها و اختلافات، مسئله بدتر شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری خاطرنشان کرد: نکته‌ای که خیلی مهم است، توجه به نقش رسانه‌های بیگانه در این اغتشاشات می‌باشد به نحوی که در این اغتشاشات ابتدا آمریکا و رژیم صهیونیستی ورود کردند و بعد از آن آلمان، انگلستان، فرانسه و دانمارک از اغتشاشگران حمایت کرده و وارد معرکه شدند.

وی اظهار داشت: اینکه در شبکه سعودی اینترنشنال حدود سه هزار کاربر و در آلبانی هزار و پانصد نفر تولید محتوا کرده و در فضای مجازی محتواها را نشر می‌دهند به خاطر دلسوزی برای مردم ایران نیست.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: رسانه‌های بیگانه می‌دانند که اگر در فضای مجازی تصویر اغتشاشات و توهین به‌نظام اسلامی را خیلی وسیع و گسترده تبلیغ کنند، مردم به‌ویژه نوجوان و دانش‌آموز و کسانی که قدرت تحلیل ندارند، به‌ مرور زمان در تشخیص واقعیت دچار مشکل می‌شوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha