سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
ر

حوزه / نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دشمن تلاش می‌کند با بهره گیری از بحران سازی، ناکارآمدسازی و بی‌ثبات سازی، سه اندیشه شوم خود را علیه انقلاب اسلامی محقق نماید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، ابراهیم عزیزی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، امروز در نشست جهاد تبیین که با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان، ائمه جمعه، مدیران، اساتید و طلاب مدارس علمیه شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، نطنز، نراق و قمصر در حسینیه شهدای پاسدار کاشان برگزار شد، اظهار داشت: امیدوارم این نشست با نگاه جهاد تبیین بتواند بخشی از نیاز روحانیون و طلاب را برآورده کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، به راهبردهای دشمن در مواجهه با انقلاب اسلامی ایران اشاره و تصریح کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون همواره با نظام سلطه به وِیژه آمریکای جنایتکار در دفاع از ارزش‌ها در ستیز بودیم.

وی با بیان اینکه نباید از راهبردهای دشمن علیه نظام اسلامی ایران غافل شویم، یادآور شد: دشمن در حوزه راهبردی پشیمان سازی ملت ایران از گذشته، آشفته سازی حاد و ناامید سازی از آینده را به عنوان سه اقدام اساسی در دستور کار قرار دارد.

عزیزی تصریح کرد: دشمن تلاش می‌کند با سیاه نمایی و ایجاد برخی شبهات تردیدها و غبارها، آینده ایران اسلامی را ناامیدکننده معرفی کند.

وی با بیان اینکه امروز دشمن بی‌ثبات سازی در ساختار و سیستم‌ها را در ادامه پشیمان سازی قرار داده است، گفت: امروز ناکارآمدسازی ساختارها و سیستم‌ها از مهمترین راهبردهای نظام سلطه علیه انقلاب اسلامی می‌باشد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: دشمن تلاش می‌کند با بهره گیری از بحران سازی، ناکارآمدسازی و بی‌ثبات سازی، سه اندیشه شوم خود را علیه نظام اسلامی محقق نماید.

وی تصریح کرد: بسترسازی برای ایجاد نارضایتی، تلاش برای تبدیل نارضایتی‌ها به اعتراض، گسترش اعتراضات به آشوب و اغتشاش و تبدیل آشوب و اغتشاش به امنیتی کردن کشور با استفاده از تمام ابزارها، مهمترین رویکرد دشمن می‌باشد.

عزیزی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با فتنه‌های گوناگون روبرو بوده است، به نقش آمریکا، اسرائیل، عربستان و امارات در ایجاد آشوب قبل از اغتشاشات اخیر اشاره و تصریح کرد: این کشورها وقتی نتوانستند به اهداف خودشان برسند، با بهانه قرار دادن فوت مهسا امینی می‌خواستند ۳۲ کشور را در اغتشاشات اخیر همراه کنند.

وی به دلایل قبول نکردن برجام تحمیلی اشاره کرد و افزود: امضاکردن برجام، پایان دادن به همراهی با روسیه، آغاز گفت‌وگوی غرب با ایران پیرامون مسائل منطقه‌ای و موشکی و تأمین انرژی غرب از طرف ایران از مهمترین شروط غربی‌ها برای اجرای برجام در اغتشاشات اخیر بود.

این نماینده مجلس، با بیان اینکه دشمن با همین اهداف، اغتشاشات اخیر را شروع کرد، گفت: اولین ویژگی این اغتشاشات هم‌افزایی و هماهنگی طیف‌های اپوزیسیون و حضور پررنگ و موثر زنان و نوجوانان با محوریت دختران برای اولین بار بود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، ۳۴ درصد بازداشت شدگان اغتشاشات اخیر را زیر ۲۰ سال عنوان کرد و یادآور شد: ۷۷ درصد بازداشتی‌ها مجرد، ۴۹ درصد بیکار و بالغ بر ۴۷ درصد آنها زیر دیپلم هستند.

وی با بیان اینکه دشمن بعد از اعتراضات با موضوع نه به حجاب اجباری، با استفاده از شور و نشاط جوانان وارد انتقال اعتراضات به طیف نخبگانی با محوریت دانشجویی بود که موفق نشد، اظهار داشت: در گام سوم تلاش دشمن بر این قرار گرفت که صنوف نخبگانی از جمله هنرمندان، اساتید، بازاریان و سایر اقشار را به میدان بیاورد ولی باز ناکام ماند.

عزیزی با بیان اینکه دشمن در مرحله چهارم می‌خواست تا اعتراضات را به اعتصابات صنفی پیوند بزند، اما بازهم موفق نشد، مطرح کرد: در گام پنجم، دشمن به دنبال تشکیل تیم‌هایی برای مذاکره با حاکمیت بود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha