چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
لذت الاسلام و المسلمین سید اصغر حسینی

حوزه/ فضائل اخلاقی مرحوم حاج سید علی اصغر حسینی امام جمعه فقید شهر یاسوج که سالها به مردم شهر و دیار خود خدمت کرد و نصایح و اندرزهای او هیچگاه از یاد نمازگزاران یاسوجی نخواهد رفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، خبر بسیار ناگوار بود خبر درگذشت مردی که نزدیک به ۲۶ سال در خطبه های نماز جمعه شهر یاسوج، مردم را دعوت به تقوا و دوری از گناه می‌کرد؛ مردی از سلاله فاطمه زهرا سلام الله علیها که هرگاه نام آن حضرت را می شنید بی‌اختیار اشک از چشمانش سرازیر می‌شد؛ مردی که مهمترین صفت او مهربانی و خوش اخلاقی با مردم بود؛ مردی که از خطبه‌های نماز جمعه او از چپ و راست و گاه کسانی که بعضا با نظام هم زاویه داشتند استفاده می کردند و او را مردی منصف و عالمی متقی می دانستند.

بیشتر بخوانید:

امام جمعه سابق یاسوج دارفانی را وداع گفت

سید علی اصغر حسینی بیش از هر چیز متصف به اخلاق حسنه اسلامی بود و مردم یاسوج او را با نام امام جمعه خوش اخلاق می‌شناختند؛ امام جمعه‌ای که دنبال زخارف دنیوی نبود و پیگیری مشکلات مردم در درجه اول اهمیت برای او قرار داشت و البته در مواقع حساس مانند فتنه ها صریح و روشن موضع گیری می‌کرد.

او در بسیاری از خطبه‌های نماز جمعه خود در مدت این چند سال از مسئولان درخواست می‌کرد که رعایت حال مردم را کرده و نسبت به وضعیت بازار و گرانی ها همواره انتقاد داشت.

امام جمعه فقید شهر یاسوج در تمامی خطبه‌های نماز جمعه خود در طول سالهای گذشته هیچ گاه آرمان استکبارستیزی را کنار نگذاشت و کمتر به یاد داریم که در خطبه های نماز جمعه آمریکا و استکبار و چهره واقعی آنها را برای مردم تبیین نکرده باشد و به راستی که در زمینه جهاد تبیین یکی از ائمه جمعه پای کار نه تنها در کهگیلویه و بویراحمد بلکه در کل کشور به شمار می رفت

سخن از فضائل اخلاقی مرحوم حاج سیدعلی اصغر حسینی امام جمعه فقید شهر یاسوج است که سالهای سال به مردم شهر و دیار خود و استان کهگیلویه و بویراحمد خدمت کرد و نصایح و اندرزهای او هیچگاه از یاد نمازگزاران یاسوجی نخواهد رفت.

او در جایگاه سنگر خطیب جمعه یاسوج به عنوان یکی از «ائمه جمعه طراز کشور با بیان، اخلاق و سیاست گذاری خوب» بود، همچنان که حجت‌الاسلام و المسلمین محمد محمدیان، معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری دی ماه سال ۱۳۹۸در مراسم تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج بر این موضوع صحه گذاشت.

حاج سیدعلی اصغر بعد از ۲۶ سال فعالیت در برگزاری نماز عبادی سیاسی جمعه به علت کهولت سن، بیماری و ضعف جسمانی از مردم شهر یاسوج خداحافظی کرد و حجت الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی را به عنوان نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه شهر یاسوج معرفی و از تمامی عوامل برگزاری آیین سیاسی، عبادی نماز جمعه شهر یاسوج در طول ۲۶ سال فعالیت وی قدردانی کرد.

او دغدغه حل مشکلات مردم را در استان داشت و در جریان مبارزات پیش از انقلاب نیز حضور انقلابی داشت و از سال ۵۷ تا امروز یک لحظه از ارزشها و آرمانهای نظام جمهوری اسلامی دست نکشید و در برابر دشمنان و فتنه‌گران کوتاه نیامد.

شمه ای از زندگی نامه

حجت الاسلام والمسلمین سید علی اصغر حسینی سال ۱۳۱۸ در روستای طولیان از توابع بخش مرکزی شهرستان کهگیلویه (دهدشت) در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد و نسب او از طرف پدر به امامزاده آقا میر فرزند سید جمال الدین از نوادگان پیشوای چهارم شیعیان و از طرف مادر به سادات رضا توفیقی از نوادگان امامزاده سیدمحمود رضا توفیق است.

او در سن ۶ سالگی به مکتب خانه سیار محلی رفت و از سیدی به نام میر مصطفی خواندن و نوشتن و قرائت قرآن را فراگرفت، سپس به بهبهان سفر کرد و در حوزه علمیه امامزاده ابراهیم که تحت تولیت محمد حسن مجتهدی، معروف به شیخ آقا بزرگ مجتهدی بهبهانی بود به تحصیل دروس حوزوی مشغول شد.

بعد از آن به اهواز سفر کرد و در مدرسه انصاری و دارالعلم سیدعلی بهبهانی ادامه تحصیل داد و از شیخ ابوالحسن انصاری و سید علی بهبهانی منطق و ادبیات تلمذ کرد و بعد از مدتی رهسپار شیراز شد و در مدرسه آقا باباخان از شیخ محمد علی موحد، سید محمد باقر آیت‌اللهی (معروف به حاجی عالم)، شیخ محمود شریعت زرقانی و سید حسین آیت‌اللهی و در مدرسه منصوریه از شیخ ابوالحسن حدائق، فقه، اصول، منطق و فلسفه را آموخت.

در درس خارج فقه و اصول شیخ بهاءالدین محلاتی، شیخ مجددالدین محلاتی و سید کرامت الله ملک حسینی شرکت کرد.

بیش از ۴۰ سال در حوزه‌های علمیه شیراز به ویژه در مدرسه علمیه خان مشغول تدریس بود و شاگردان زیادی از شهرهای استان فارس و استان‌های همجوار مانند کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و خوزستان از او بهره برده‌اند.

امام جمعه سابق یاسوج به علت بیماری قلبی دو روز در بیمارستان شهدای گمنام یاسوج بستری بود و بعد در بخش ای سی یو بیمارستان مرکزی(ام آر آی) شیراز به علت وخامت حالشان بستری شده بود که متأسفانه تلاش پزشکان و کادر درمان نتیجه نداد و دعوت حق را لبیک گفت.

نمایندگی خبرگزاری حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد ارتحال این عالم ربانی را به مردم استان، حوزه های علمیه و شاگردان آن مرحوم تسلیت می‌گوید.

روحش شاد و یادش گرامی

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سید یکوت IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    0 0
    ان شاء الله با اجدادشون محشور بشن بزرگوار. مهربان. انقلابی.اخلاق نیکو. اجتماعی... یک عالم کامل رو از دست دادیم یاعلی3