پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سید علی اصغر حسینی - یاسوج

حوزه/ مرکز خدمات حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد، مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان ، نهاد امامت جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد در پی درگذشت امام جمعه سابق یاسوج پیام تسلیت‌های جداگانه‌ای صادر کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یاسوج، در پی درگذشت حجت الاسلام و المسلمین سید علی اصغر حسینی، مدیر کل مرکز خدمات حوزه‌ علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد، مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان، نهاد امامت جمعه استان کهگیلویه وبویراحمد به صورت جداگانه پیام تسلیتی صادر کردند.

در متن پیام مدیر کل مرکز خدمات حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد آمده است:

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَة

ارتحال عالم عامل و فقیه انقلابی و اسوه تقوی و فضیلت، خطیب شیرین سخن حضرت آیت الله سید علی اصغر حسینی(رحمة الله علیه) امام جمعه محبوب سابق شهر یاسوج موجب تأسف و تأثر فراوان گردید.

این عالم عامل و فقیه مجاهد سال‌های طولانی عمر شریف خود را به وعظ و خطابه و تبلیغ و ارشاد و قریب نیم قرن تدریس در حوزه‌های علمیه و دانشگاه سپری نمود.

ایشان از برجسته‌ترین شاگردان حضرت آیت الله العظمی ملک حسینی(ره) و از پیشگامان مبارزه با رژیم منحوس و سفاک پهلوی در خطه جنوب کشور بود.

روح مناعت طبع و کف نفس، از ایشان شخصیتی ساخته بود که نسبت به مناصب و ذخارف دنیایی بی‌گانه و بی‌اعتنا بود و یکی از فضائل برجسته ایشان همراهی و همگامی با نظام اسلامی چه در دوران رهبری بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و چه در دوران ولایت و امامت رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله امام خامنه‌ای(مدظله العالی) بود.

خاطرات یک عمر مجاهدت مسئولانه و روشنگری‌های دلسوزانه در مباحث دینی و بصیریتی آن فقید سعید که سالیان دراز در سنگر امامت جمعه و سایر موقعیت‌ها، حیات سراسر طیبه‌اش را بر مسیر نورانی ولایت طی نمود، برای همیشه در لوح دل و جان مردم انقلابی کهگیلویه وبویراحمد ماندگار خواهد بود.

اینجانب ضایعه مؤلمه را به محضر شریف امام عصر(عج) رهبر معظم انقلاب، علمای اعلام، حوزه‌های علمیه، عموم مردم استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و فارس خصوصاً به سادات ذی العز و الشرف امامزاده آقامیر و رضاتوفیق تسلیت عرض می‌نمایم و از خدای سبحان برای ایشان رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌نمایم.

محمد جواد جعفری مهر

مدیر کل مرکز خدمات حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد

متن پیام مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان کهگیلویه و بویراحمد

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

إذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها شی الی یوم القیامه

مصیبت درگذشت امام جمعه سابق شهر یاسوج حضرت آیت الله سید علی اصغر حسینی رحمت الله علیه را به جامعه روحانیت استان و خانواده محترم و بستگان گرامی تعزیت و تسلیت عرض نموده و برای آن مرحوم علو درجات و رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل از خداوند سبحان خواستارم.

مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان در حوزه علمیه قم

همچنین در متن پیام تسلیت نهاد امامت جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد به نمایندگی از ائمه جمعه این استان آمده است:

انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال ملکوتی عالم ربانی، فاضل مجاهد و انقلابی، خطیب توانا، اخوشهید، سلاله زهرای مرضیه(س) حضرت آیت‌الله سیدعلی اصغر حسینی امام جمعه سابق یاسوج را محضر امام عصر ارواحنافداه، مقام معظم رهبری، روحانیت، مردم ولایتمدار و عالم دوست استان و بیت مکرم و معزز ایشان تسلیت عرض می‌نماییم و از خدای متعال غفران و رحمت و همنشینی با جدش نبی مکرم اسلام را خواستاریم.

نهاد امامت جمعه استان کهگیلویه وبویراحمد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha