پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حجت الاسلام ابراهیمی

حجت‌الاسلام ابراهیمی خطاب به روحانیون طرح تربیتی امین تاکید کرد: در کلاس‌های درس در مدارس با لباس طلبگی حاضر شوید تا جایگاه طلاب نمود بیشتری یابد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام محسن ابراهیمی، امروز دوشنبه در آیین افتتاحیه رسمی طرح تربیتی امین در شهرستان میناب برگزار شد، ضمن خوش آمد گویی به مدعوین استانی و شهرستانی، اظهار داشت: در ابتدای تشکر ویژه دارم از مدیرکل آموزش و پرورش و مدیر حوزه علمیه استان بابت همکاری خوب و مفید در طرح تربیتی امین که خدمت بسیار بزرگی در راستای تعلیم و تربیت نوجوان و جوانان این استان بر داشتید.

وی افزود: استان هرمزگان در این طرح شاخص توانست از میان استان های کشور برتر باشد و این خود نوید توانمندی در این عرصه با اهمیت در کشور است.

امام جمعه میناب ادامه داد: باعث بسی افتخار است که میزبانی طرح تربیتی امین در شهرستان میناب رقم خورد و این نشان از تلاش و همکاری همه عزیزان در این خصوص است.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه مدارس نقش محوری در تربیت دارند، عنوان کرد : اگر در آموزش و پرورش توفیقی در عرصه تربیت و تعلیم حاصل شود نتیجه آن در دانشگاه نمایان می شود.

وی با توصیه به طلاب افزود: خداوند به شما توفیقی داده که در خدمت تربیت نسل نوجوان و جوان این مرز و بوم باشید و تمام تلاش خود را در این راستا انجام دهید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی میناب با ذکر حدیث از پیامبر اعظم (ص) ادامه داد: «انسانی را روز قیامت می آوردند با حسناتی که مانند ابرهای انبوه و کوه های استوار و این انسان می گوید پرودگارا بخاطر کدام اعمال می باشد و پروردگار پاسخ می گوید این پاداش علمی است که به مردم آموزش دادی و مردم بدان عمل کردند.

ابراهیمی اضافه کرد: در لابلای متون دینی ما دو واژه تعلیم و تزکیه آمده و به هر دو نوع ترتیب بیان شده است، بنابراین تربیت و تعلیم دو بال برای رشد انسان است.

وی افزود: امام صادق (ع) فرمود: آموزش الهی دارای شاخص های است که نخست یادگیری خود متعلم است و بعد عمل به چیز های که فرا گرفته و سوم تعلیم به دیگران و چهارم برای رضای خدا باشد در آن صورت در ملکوت آسمان جایگاه بالایی دارد.

امام جمعه میناب خاطرنشان کرد: روحانیون در این طرح مسئولیت سنگینی در زمینه تربیت و تعلیم بر عهده خواهند داشت و از شما توقع است که تأثیرگذار باشید و نسلی که با معیارها و ارزش های ناب اسلامی و نظام اسلامی تربیت کنید.

ابراهیمی در پایان خطاب به روحانیون طرح تربیتی امین اظهار کرد: در کلاس های درس دانش آموزان معمم حاضر شوید تا جایگاه طلاب نمود بیشتری یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha