دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
قریشی

حوزه/ امام جمعه ارومیه گفت: رزمندگان نظامی از جان مردم دفاع می‌کنند، اما علمای دین از دین، اعتقادات، ناموس و کیان مردم و شیعه دفاع می‌کنند و در فتنه‌ها این مسئله را به خوبی درک می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی امشب در همایش جهاد تبیین که در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی مدیون امثال مرحوم علامه طباطبایی است، اظهار داشت: اکثر بزرگان این انقلاب در محضر علامه طباطبایی کسب فیض کرده‌اند و لذا این شخصیت از ابعاد متعدد بر گردن ما حق دارد و تلاش‌های ایشان در شکل گیری انقلاب تاثیرگذار بوده است.

وی با تأکید بر اینکه بر لزوم انس گرفتن با کتاب المیزان، گفت: سبک زندگی علامه طباطبایی و نوع برخورد ایشان با خانواده‌اش، برای همه طلاب باید الگو باشد.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه علمای دین در اسلام دارای اهمیت والایی هستند، تصریح کرد: در روایات جایگاه عالم را نسبت به عابد، هفتاد برابر عنوان کرده‌اند و علت آن هم این است که شیطان در بین مردم بدعت‌ها را ایجاد می‌کند و عالم آن را می‌بیند و مردم را از آن باز می‌دارد و نهی می‌کند، اما عابد به عبادت خود مشغول است و به آن توجه نمی‌کند و آن را تشخیص نمی‌دهد.

وی گفت: وظیفه علما هدایت مردم و بصیرت دادن به آن‌ها و نجات امت از کید شیطان و به تعبیر رهبر انقلاب بصیرت دادن به امت است و به همین جهت علمای دین در اسلام از جایگاه والایی برخوردار هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی عنوان داشت: احادیث، علمای شیعه را مرزداران تشیع عنوان کرده‌اند و هر کس از شیعیان به دنبال علم باشد و از معارف شیعه مرزداری کند، دارای اجر فراوانی است که ثوابش از مرزداری نظامی یک میلیون برابر بالاتر است.

وی اضافه کرد: رزمندگان نظامی از جان مردم دفاع می‌کنند، اما علمای دین از دین، اعتقادات، ناموس و کیان مردم و شیعه دفاع می‌کنند و در فتنه‌ها این مسئله را به خوبی درک می‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تأکید کرد: از حضرت زهرا(س) روایت شده است که علمای دین روز قیامت محشور می‌شوند، در حالی که به اندازه کثرت علوم و ارشاد مردم بدان‌ها لباس فاخر خواهند پوشاند و لذا این وظیفه ما را سنگین می‌کند.

وی افزود: این روایت یک نوع تهدید است که اگر دو روز ما با هم برابر باشد، مغبون و مضر خواهیم بود.

وی تصریح کرد: در روایات اضافه شده است که هر کس فردایش از امروزش بدتر باشد، ملعون است و فردی که به نقصان عملش توجه نکند، ناقص العقل و کسی که در عقل او نقصان باشد، مرگش از زندگی‌اش برتر است.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه کارنامه علمای دین قابل قبول است و باید با حفظ اتحاد، بر توطئه‌های دشمن غلبه کنیم، گفت: با این اوضاع دشمن به دنبال این است که اتفاق و وحدت روحانیت را از میان بردارد.

انتهای خبر.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha