جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ماموستا رستمی

حوزه/ امام جمعه سنندج گفت: دشمنان وحدت در هفته‌های اخیر نشان داده‌اند که به دنبال ناامنی در کشور به ویژه کردستان هستند، لذا از علما و بزرگان این خطه با فرهنگ می‌خواهیم که مردم را به آرامش و صلح دعوت نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کردستان، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سنندج، اظهار داشت: مسئولان باید تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات اقتصادی، معیشتی و اشتغال داشته باشند.

امام جمعه سنندج گفت: حضور در نماز جمعه و مسجد خود زمینه‌ای برای تقویت وحدت مسلمین در این شرایط ویژه است و بسیار خرسندیم که ماموستایان و عالمان دینی همواره برای اعتلای معنویت در جامعه کوشش می‌کنند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: بنیان اسلام، مهربانی، گذشت و انسانیت است و در این دین رحمانی هرگونه خشونت و آدم کشی به شدت منع شده است، لذا کسانی که علیه هم دست به سلاح می‌شوند را نمی‌توان مسلمان واقعی دانست.

ماموستا رستمی بیان داشت: با آغاز اغتشاشات شاهد به شهادت رسیدن تعدادی از حافظان امنیت در کشور و استان‌مان بودیم و باید گفت که این شهدا فرزندان خودمان هستند و باید پرسید که به چه جرمی عده‌ای از خدا بی‌خبر، خون آنان را ریخته‌اند؟

امام جمعه سنندج گفت: دشمنان در عمل نشان داده‌اند که هرگز دلسوز مسلمین نبوده و نیستند و همه دیده‌ایم که در کشورهای اسلامی، جان هزاران بی‌گناه را گرفته‌اند و بارزترین آن را می‌توان قتل ۱۰ هزار کُرد در یک روز به دست دشمن دانست.

این عالم اهل سنت در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: مسئولان نباید بیش از این در قبال وضعیت شغلی و اقتصادی جوانان تعلل کنند، باید زمینه ازدواج و اشتغال را برای این نسل فراهم کنیم.

ماموستا رستمی عنوان داشت: از مسئولان درخواست داریم که به خوبی و دقت مطالبات جوانان را گوش دهند، زیرا با این کار بهتر می‌شود به عمق مسئله پی‌برد و راهکارهای مناسب را ارائه داد.

امام جمعه سنندج گفت: خوشبختانه کردستان، استانی ثروتمند در بحث معادن طبیعی و کشاورزی است، بنابراین نباید وضعیت جوانان این استان اینگونه باشد و آمار بیکاری در این خطه بدین حد در آمارها جزو مناطق بیکار کشور محسوب شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: کسی مخالف نقد و انتقاد نیست، ولی بین انتقاد و اسلحه کشی و اغتشاش بسیار تفاوت وجود دارد و هرگز نمی‌توان با خشونت مطالبات خود را به طرف مقابل اعلام کرد.

ماموستا رستمی خاطرنشان کرد: دشمنان وحدت در هفته‌های اخیر نشان داده‌اند که به دنبال ناامنی در کشور به ویژه کردستان هستند، لذا از علما و بزرگان این خطه با فرهنگ می‌خواهیم که مردم را به آرامش و صلح دعوت نمایند.

امام جمعه سنندج ادامه داد: همه باید با وحدت و انسجام، عوامل این اغتشاشات را از استان کردستان بیرون کنیم، زیرا آنان به دنبال ایجاد ناامنی برای کُردها هستند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: دقیق‌ترین مبانی انسانی و مردم سالاری را می‌توان در متون دین اسلام دید، لذا امیدواریم که بهتر از همیشه با آموزه‌های این دین آسمانی آشنا شویم و خدایی ناکرده فریب دشمنان خدا را نخوریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha