یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه موقت تبریز خطاب به خواص جامعه گفت: ساکن نشینید، موضع بگیرید، خودتان را نشان دهید، از چه واهمه دارید و در عالم خود چه خیال می‌کنید؟ مسئولان فرهنگی، جوانان و نوجوانان الان بهترین مسئولیت شما جهاد تبیین است.  

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام مهدی عالی امام جمعه موقت تبریز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز به نقش بسیج در هشت سال دفاع مقدس، سیل و زلزله و هر حادثه اشاره کرد و اظهار داشت: الان هم بسیج نقش بزرگی دارد و لذا مورد هدف و هجمه دشمنان قرار گرفته است و لذا بسیج یعنی مظلومیتی که بدون هیچ خواسته‌ای جان خود را برای امنیت کشور و اسلام سپر کرده‌ است.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به دیدار اخیر مسیح علی‌نژاد با رئیس جمهور فرانسه، گفت: این خانم معلوم الحال هر روز مردم را به کف خیابان دعوت می‌کند.

وی افزود: دشمن هر کاری هم انجام دهد باز به خواسته خود نخواهد رسید و با شکست روبرو خواهد شد.

خطیب موقت نماز جمعه تبریز خاطرنشان کرد: امروز سردمداران فتنه ۸۸ که کشور را به این روز انداخته‌اند و به دشمن سیگنال داده‌اند، نه تنها این حوادث اخیر را محکوم نمی‌کنند بلکه نامش را جنبش مردمی نامیده‌اند، اقدامی که خجالت‌آور و دشمن شادکُن است.

وی با تأکید بر اینکه دشمن به دنبال تجزیه کشور است، گفت: دشمن می‌خواهد ایران را سوریه کند، اما لازم است که همه بدانند دشمن به هیچ کس رحم نمی‌کند.

حجت الاسلام عالی خطاب به خواص جامعه تأکید کرد: ساکن نشینید، موضع بگیرید، خودتان را نشان دهید، از چه واهمه دارید و در عالم خود چه خیال می‌کنید؟ مسئولان فرهنگی، جوانان و نوجوانان الان بهترین مسئولیت شما جهاد تبیین است.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال کشته‌سازی است، یادآور شد: در تبریز دو نفر فوت شده است، خانواده‌هایشان مشخص و فیلم‌شان موجود است، ولی دشمن ادعا می‌کند که نظام آنها را کشته است.

امام جمعه موقت تبریز با تأکید بر اینکه دشمن با جنگ رسانه‌ای به همه حمله کرده است، افزود: دشمن سه روز فراخوان اعتصاب دادند، کاسبان را با ارعاب مجبور کردند تا مغازه‌شان را ببندند، این اعتصاب سراسری شد؟

وی با بیان اینکه امروز در جنگ تمام عیار رسانه‌ای قرار گرفته‌ایم، گفت: دشمن با تمام قوا در نبرد با ماست و خواسته اول و آخر دشمن در طول این ۴۳ سال تسلیم شدن است.

حجت الاسلام عالی ادامه داد: نفوذ گروهک‌ها، توطئه‌ها، ایجاد ترورها و تحمیل جنگ هشت ساله از جمله اقدامات دشمن در این سال‌ها بود و الان هم خبری از توپ و تانک نیست، بلکه جایگزین آن اینترنت است.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به لو رفتن فایل صوتی خبرنگار بی‌بی سی و رو شدن ماهیت شبکه سعودی، گفت: تنها هدف دشمن تجزیه کشور است و الان هم می‌بینیم که همان گروهک‌ها وارد عمل شده‌اند.

وی ادامه داد: دشمن در تلاش ایجاد سوریه‌سازی ایران است و با حرکات رادیکالی پیش می‌رود، در خرداد دهه ۶۰ همین منافقین اعلام جنگ مسلحانه می‌کردند و هر روز مردم زیادی از ما را می‌کشتند و الان هم به همان شکل فعالیت می‌کنند

حجت الاسلام عالی مطرح کرد: حادثه ایذه و شاهچراغ ترور کور است، کودک ۱۰ ساله چه گناهی داشت؟ از خداوند می‌خواهیم تا بصیرت و هوشیاری مردم را بیش از این کند.

وی اضافه کرد: بصیرت یعنی عمق خواسته دشمن را دیدن و ظاهر بین نبودن، البته تا الان نیز مردم بصیر صبر کرده و شهید داده‌اند.

خطیب نماز جمعه تبریز به امدادهای غیبی اشاره شده در قرآن کریم اشاره کرد و گفت: جنگ احزاب از جمله جنگ‌های شدیدی بود که مشرکان با بیش از ۱۰ هزار نفر اعم از دشمنان داخلی و خارجی به فتح مدینه رفتند، ولی همه نتیجه این جنگ را می‌دانیم که چگونه گیر خندق‌های کنده شده افتادند؟

وی ادامه داد: امدادهای غیبی زیادی در خود انقلاب اعم از کودتای نوژه، عملیات طبس وجود داشت که کافیست تاریخ دفاع مقدس و انقلاب را بازبینی کنید.

حجت الاسلام عالی افزود: راه‌هایی از قبیل دعا، ایمان و باور به وعده الهی، صبر و تقوا، توکل بر خداوند و اعتماد به او، استقامت منجر به رقم خوردن امداد الهی می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha