جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مرتضی مطیعی

حوزه/ امام جمعه سمنان گفت: فراخوان دشمنان و ایادی آنان برای ترغیب کسبه به تعطیلی بازار، با هوشیاری بازاریان متدین، راه به جایی نبرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مسجد امام(ره) این شهر، اظهار داشت: شاهد فراخوان وسیع اغتشاشگران بودیم، بازیگران اصلی این صحنه‌ها استکبار و صهیونیسم بین الملل و مزدوران آنها در منطقه هستند و این مساله روشن است.

وی بیان کرد: بصیرت آحاد جامعه و همراهی نکردن با این هنجارشکنان نکته‌ای است که رهبر معظم انقلاب و مسئولان نیز بر آن تاکید دارند.

امام جمعه سمنان با اشاره به اینکه در این فراخوان‌ها، دشمنان قصد داشتند بدنه بازار و کسبه را وارد میدان کنند و در برابر نظام اسلامی قرار دهند، تأکید کرد: در جای‌جای شهرها و استان‌ها کسبه متدین با برنامه اغتشاشگران همراهی نکردند.

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی با اشاره به اینکه عواملی به دنبال اعتصاب زورکی و به تعطیلی کشاندن مغازه‌ها با تهدید و ارعاب بودند و کسبه تهدید شدند که اگر تعطیل نکنند، داراییشان به آتش کشیده می‌شود، ادامه داد: دشمنان خواستند الگوگیری از اول انقلاب داشته باشند، البته الگوگیری ناقص.

وی بیان کرد: بازاریان انقلابی به اعتبار دستور مرجعیت و به جهت مسئولیتی که خودشان احساس کردند، مغازه‌ها را تا ۶ ماه تعطیل کردند که به دلخواه خودشان بود، زیرا حضرت امام(ره) مرجع و پیشوای انقلاب دستور داده بودند و کسبه از باب وظیفه دینی دست به این کار زدند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان ابراز داشت: کسبه در دوران انقلاب به بسیاری از زندانیان و خانواده‌هایشان رسیدگی می‌کردند و از مال خود می‌گذشتند، در حالی که اکنون به مزدوران آمریکا گوش نمی‌دهند و این اشتباه در تحلیل و عمل دشمنان است.

وی اضافه کرد: در دوران انقلاب اسلامی کمر نظام شاهنشاهی با تعطیلی بازار شکست و بازاریان با مردم انقلابی همراهی کردند، در حالی که اکنون کسی با این داعشی‌گری و بدتر از داعشی‌بودنشان و خوی استکباری آنها همراهی نمی‌کند و از این بابت از کسبه مومن قدردانی می‌کنیم.

وی ادامه داد: در همین سه روزی که فراخوان داده شده بود، نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی کشور با استقبال وسیع در شهر سمنان برگزار شد و غرفه‌ها با حضور مردم و نشاط و رغبت انتخابی خودشان همراه بود.

وی تأکید کرد: مزدوران شعار «زن، زندگی، آزادی» را مبنا قرار دادند، ولی می‌خواهند زندگی مومنین را که با کسب و کار می‌چرخد، از آنها بگیرند، آزادی عمل آنها را با زور و ارعاب از بین ببرند.

برنامه دشمن تجزیه ایران است

امام جمعه سمنان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری گروهی را با ریاست حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، برای فیصله دادن مشکل در استان سیستان و بلوچستان اعزام کردند، گفت: مقام معظم رهبری به واسطه تبعید در دوران طاغوت، ارتباط عاطفی، قلبی و مشفقانه با مردم خطه سیستان دارند و جنبه ولایت ایشان بر کل کشور و بنا بر توجه ایشان به مسایل و مشکلات، صلاح دیدند تیمی اعزام شود.

امام جمعه سمنان یادآور شد: تیم نمایندگان رهبر معظم انقلاب جلسات متعدد با مسئولان، گروه‌ها، و سران طوائف برای شنیدن مطالبات و درددل‌هایشان برگزار کردند تا ابعاد مسایل مشخص شود.

وی تأکید کرد: دشمن برای تجزیه ایران اسلامی دندان تیز کرده و در استان سیستان و بلوچستان در این زمینه سرمایه گذاری کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی بیان کرد: مشکلاتی در استان سیستان و بلوچستان پیش آمده بود که با حضور این تیم باید این مسایل به نحو احسن برطرف شود و از رهبر معظم انقلاب تشکر و قدردانی داریم که در این زمینه درایت داشتند و لذا این گروه باید تلاش کند تا نگرانی رهبر معظم انقلاب برطرف شود و مردم و مسئولان این خطه نیز باید گوش به فرمان ولایت باشند.

دشمن عزت تیم ملی فوتبال را نمی‌خواهد

وی با اشاره به دیدار رییس جمهور با اعضای تیم ملی فوتبال، تأکید کرد: اغتشاشگران می‌خواستند با همراهی کانال تلویزیونی سعودی اینترنشنال، کاری کنند که تیم ملی ایران از جام جهانی حذف شود که موفق نشدند.

خطیب جمعه سمنان ادامه داد: از این افرادی که دم از استکبار می‌زنند، فرمان‌های آنان را اجرا می‌کنند و به دنبال تجزیه اصل ایران هستند، انتظار طرفداری از تیم ملی را نداریم، زیرا آنها موفقیت تیم ملی را بر نمی‌تابند.

وی تأکید کرد: حضور و نشاط مردم از موفقیت‌ها و حضور تیم ملی در جام جهانی قطر به همراه پیوست فرهنگی را انتظار داریم و مومنین در این نشاط حضور داشته باشند و حمایت خود را از همه ورزشکاران اعلام کنند تا دشمن بفهمد همانطور که دین اسلام برای ما عزیز است، ورزشکار و پرچم ایران نیز برایمان ارزشمند است و جمهوری اسلامی این مسایل را با هم می‌بیند.

نیازهای مناطق محروم برطرف شود

وی با اشاره به حضور خود در بخش بیارجمند در شرق استان سمنان و شنیدن مطالبات مردم، افزود: نمایندگی ولی فقیه در استان جایگاه و واسطه‌ای بین مردم است و سفر به نقاط محروم از برنامه‌های ویژه در این زمینه است که مشکلات این خطه باید با درایت مسئولان محلی، شهرستان شاهرود و استان سمنان برطرف شود و تلاش‌ها برای گازرسانی و جاده نیازمند همت ویژه است.

امام جمعه سمنان ابراز داشت: مردم این خطه بیان می‌کردند که مشکلاتی داریم، ولی جانمان فدای رهبر، که این نشان دهنده ولایتمدار بودن مردم استان سمنان است و اینکه جمهوری اسلامی را از خود می‌دانند.

اهمیت پیام شهدا

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در کنگره شهدای قم، افزود: یاد و پیام شهدا دو مساله مورد اشاره بود و اهمیت این مساله یادآوری شد که هم یاد شهدا مهم است و هم پیام شجاعت و ولایتمداری آنان باید به نسل‌های جدید یا به بیان رهبر معظم انقلاب «نو به نو» منتقل شود تا این فرهنگ باقی بماند.

خطیب جمعه سمنان گفت: جهاد تبیین واجب عینی است و هر کس در جایگاه خود باید در این زمینه کوشا باشد و پیام شهدا را که برگرفته از قرآن و روش و منش شهدا است، به نسل آینده برسانیم و خودمان نیز در عمل پیرو آنان باشیم.

امام جمعه سمنان با اشاره به هفته بسیج، از همه بسیجیانی که همیشه در صحنه هستند و در هر صحنه و گرفتاری جمهوری اسلامی پای کار بودند قدردانی کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ناشناس IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    0 0
    بنده بیمارم فرزند کوچک دارم ک توان خرید مواد غذایی ندارم و نمیتوانم کار کنم هر کس می‌تواند کمک کند همسرم حوزوی است درقم ولی شهریه کم میگیرد این شماره من جهت تحقیق (شماره تماس محفوظ است ) لطفا مزاحمت نکنید