دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
خدری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه کنگره علامه بلادی بوشهری تاثیر بسزایی در رشد طلاب به لحاظ علمی و پژوهشی داشته است، گفت: سطح کیفی مقالات طلاب و اساتید حوزه علمیه استان با توجه برگزاری این کنگره افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام یوسف جمالی دبیر هشتمین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره)، ظهر امروز به منظور هماهنگی برای برگزاری کنگره با مدیر حوزه علمیه استان بوشهر دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت الاسلام جمالی در این دیدار با بیان اینکه حوزه‌های علمیه ظرفیت و پشتوانه اصلی کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره) هستند، اظهار داشت: در هفت دوره گذشته برگزاری این کنگره، شاهد آثار خوبی از طلاب و اساتید حوزه علمیه بودیم و سال به سال کیفیت آثار ارسالی مطلوب‌تر شده است.

دبیر هشتمین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره)، آثار علمی و تألیفات روحانیون و علما دینی در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و گفت: علما و روحانیون استان بوشهر در ادوار مختلف تاریخی، نوشته‌ها، کتاب‌ها و نقش مهمی در جامعه داشته‌اند که به ابتکار نماینده ولی فقیه در استان بوشهر از هشت سال پیش معرفی روحانیت در زمان‌های مختلف مورد توجه قرار گرفت و امسال نیز هشتمین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری برگزار می‌شود.

حجت الاسلام جمالی از برپایی نمایشگاه کتاب و عکس در حاشیه برگزاری این کنگره خبر داد و گفت: کتاب‌های تألیف شده علما و بزرگان استان و نیز مقاله‌های اساتید و طلاب در این نمایشگاه قابل مشاهده است.

حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر نیز در این دیدار بر حضور طلاب و اساتید حوزه علمیه در این مراسم تأکید کرد و با بیان اینکه کنگره علامه بلادی بوشهری تاثیر بسزایی در رشد طلاب به لحاظ علمی و پژوهشی داشته است، اظهار داشت: سطح کیفی مقالات طلاب و اساتید حوزه علمیه استان با توجه برگزاری این کنگره، افزایش چشمگیری داشته است.

وی افزود: دو کنگره علمی، پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره) و علامه حلی(ره) توانسته‌اند در میل طلاب و اساتید به عرصه پژوهش تأثیرگذار باشند و سطح علمی طلاب نسبت به سال‌های گذشته ارتقا یافته است.

به گزارش حوزه، بر اساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده هشتمین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره) ساعت ۸ صبح روز ۱۴ آذر با حضور فرهیختگان، روحانیون، ائمه جمعه، اساتید، طلاب و دانشجویان در مصلای امام خمینی(ره) بوشهر برگزار می‌شود و طی آن از برگزیدگان علمی کنگره تقدیر به عمل می‌آید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha