شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مفتی رفیع عثمانی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری طی پیامی درگذشت مفتی محمد رفیع عثمانی رئیس دارالعلوم کراچی پاکستان را تسلیت گفت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی طی پیامی درگذشت مفتی محمد رفیع عثمانی مفتی اعظم فقید دیوبند و رئیس دارالعلوم کراچی پاکستان را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

إناللّه و إنا إلیه راجعون

جناب مفتی محمدتقی عثمانی دامت برکاته

مفتی اعظم محترم پاکستان

سلام علیکم

با کمال تألم و تأثر خبر ارتحال مفتی محمد رفیع عثمانی، مفتی اعظم فقید دیوبند و رئیس دارالعلوم کراچی پاکستان را دریافت کردم.

این عالم عامل و محقق توانا از پیشگامان جنبش اسلامی کشور جمهوری اسلامی پاکستان به شمار می آمد و تالیفات فراوان، ارزشمند و ماندگار ایشان نظیر احکام زکات، التعلیقات النافع الفتح الملحم، علم قیامت و نزول مسیح و نوادر الفقه، میراثی ماندگار و چراغی روشن برای شاگردان و رهروان اوست.

خدمات ارزنده آن مرحوم در شورای علمای پاکستان، شورای عقیدتی اسلامی، کمیته رویت هلال، شورای زکات دولت سند و به ویژه ریاست دارالعلوم کراچی و تلاش وافر ایشان در امر ترویج روحیه وحدت، اخوت و برادری در بین مسلمانان پاکستان و جهان، تلاشی مأجور و سعیی مشکور بود که قطعاً توسط شاگردان، علاقمندان و مریدانش استمرار خواهد یافت.

اینجانب، این ضایعه را به حضرتعالی و علمای جهان اسلام، جامعه علمی و مسلمانان شریف کشور پاکستان و بازماندگان ایشان تسلیت عرض می کنم و از درگاه حضرت احدیت برای آن فقید سعید، رضوان و رحمت الهی و معیت با رسول الله(ص) و برای همه بازماندگان و پیروان معزز ایشان، صبر و عافیت مسألت دارم.

حمید شهریاری

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha