سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
مدرسه علمیه الزهرا ارومیه

حوزه/ عزیزی گفت: بهترین راه اقناع مخاطب بهره مندی همزمان از عقل و نقل است چرا که عقل و نقل مکمل هم هستند و بهترین راه دست یابی به این دو عنصر مطالعه و تغذیه ذهن از منابع معتبر مثل قرآن و روایات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزار حوزه از ارومیه، سعید عزیزی امروز در نشستی که با عنوان شیوه های ارتباط مؤثر در مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها ارومیه برگزار شد، به بیان اصول ارتباط پرداخت و اظهار داشت: اولین اصل در اصول ارتباط تصویر سازی و شرطی سازی مثبت از زندگی است و شرط تصویر سازی مثبت این است که محتوا و موضوع و مکان و فضا ارائه هر دو باید مثبت باشد.

وی افزود: دومین اصل شیوه های ارتباط موثر مطالعه وافزایش آگاهی و بروز رسانی اطلاعاتی می باشد و یک طلبه باید آگاه و به روز باشد و علاوه بر این باید طبق فرموده قرآن بلستان قومش حرف بزند.

روانشناس و مشاور خانواده سومین اصل در ارتباط مؤثر را شناخت تفاوت های نسلی بیان کرد و گفت: یکی از مهم ترین مطالبات رهبر انقلاب اسلامی، مطالعه و کتابخوانی است و دلیل آن هم واضح است، امتی که کتاب نخواند و به تاریخ دینی و جغرافیایی خود آگاه نباشد مجبور است تاریخ را تکرار کند که این امر مضرات غیرقابل جبرانی را به دنبال دارد و یک طلبه باید اهل مطالعه بوده و مطالبش بر اساس نیازهای روز باشد.

وی خاطرنشان کرد: بهترین راه اقناع مخاطب بهره مندی همزمان از عقل و نقل است چرا که عقل و نقل مکمل هم هستند و بهترین راه دست یابی به این دو عنصر مطالعه و تغذیه ذهن از منابع معتبر مثل قرآن و روایات است.

عزیزی در ادامه راه چهارم جهت ارتباط موثر، بهره مندی از راه های مناسب انتقال مفاهیم با استفاده از اخلاق نیکو دانست.

وی در انتهای برنامه از کتابخانه مدرسه علمیه و نمایشگاهی که به همت طلاب از آثار مقام معظم رهبری و کتب مهدوی آماده شده بود بازدید کرد.

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha