جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه

حوزه/ امام جمعه ارومیه گفت: باعث تأسف است که عده‌ای بیانیه می‌دهند و در ابتدای آن هم با کمال تعجب دم از عدالت و تقوا می‌زنند و از حاکمیت می‌خواهند همه اغتشاشگراها را بدون هیچ قید و شرطی آزاد کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی امروز در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه که در مصلای این شهر برگزار شد، اظهار داشت: دشمن علنا اعلام کرده است که جمهوری اسلامی با این سرعت که در عرصه‌های اقتصادی، دفاعی پیش می‌رود، اگر نتوانیم آن را کنترل کنیم دیگر قابل کنترل نخواهد بود و این اغتشاشات اخیر به دلیل ترس دشمن از پیشرفت جمهوری اسلامی است و تأکید رهبر انقلاب در عصر حاضر پیشرفت بدون توقف و بدون ناامیدی است.

وی افزود: هر کسی ناامیدی را در جامعه تلقین کند در صف دشمن است و کسی که امید به آینده و روشن بودن آینده را به مردم بیان کند، دوست ایران است و لذا شاهد بودیم که سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با این که مسلمان نیست اما در میدان ورزشی تعصبش به ایران بیشتر از دیگران است.

امام جمعه ارومیه به لزوم شناخت دوست و دشمن اشاره کرد و گفت: همه مردم و مسئولین باید شبانه روز تلاش کنند تا امید را در دل مردم روشن کنند و خداوند متعال پشتیبان این ملت است و مردم هم با تبعیت از خداوند به پیروزی دست پیدا خواهند کرد.

وی با تأکید بر اینکه کشورهای استعماری در حال افول هستند، خاطرنشان کرد: باید در مقابل کسانی که ناامیدی را تلقین و تبلیغ می‌کنند ایستاد، در اغتشاشات اخیر صحنه گردان‌های آشوب‌ها خیلی هزینه کرده بودند اما موفق نشدند و حضور امت حزب الله در مناسبت‌های متعدد مثل ۱۳ آبان و تشییع پیکر شهدا، دشمن را برای همیشه ناامید کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: اغتشاشگران با قرآن سوزی، توهین به دین و سرود جمهوری اسلامی چهره خود را نشان دادند و یکی از راه‌های شناخت جنود شیطان، اهانت به مظاهر و مقدسات دینی است و چهره دشمنان در اغتشاشات اخیر برای همه عیان شد.

وی افزود: با همه اغتشاشگرها نمی‌شود به یک گونه رفتار کرد، برخی از این‌ها فریب خورده‌اند و باید متنبه شوند و اما عده‌ای دست به آتش زدن مقدسات کردند، دیگران را تحریک کردند و باعث تأسف است که عده‌ای بیانیه می‌دهند و در ابتدای آن هم با کمال تعجب دم از عدالت و تقوا می‌زنند و از حاکمیت می‌خواهند همه اغتشاشگراها را بدون هیچ قید و شرطی آزاد کند.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی ادامه داد: اساس اسلام عدالت است و هر کسی که ظالم باشد باید در برابر او ایستاد و آن‌هایی که در بیانیه‌های خود می‌گویند باید بدون قید و شرط هر کسی که دستگیر شده آزاد شود، این از روی عقل، تفکر و تقوا نیست و این عدالت نیست با کسی که به ناموس مردم تعدی کرده، قرآن سوزانده، اموال عمومی را آتش زده، برخورد نشود و لذا باید مراقب فریب دشمن باشیم.

وی اضافه کرد: معنای عدالت این نیست که همه را به یک چشم ببینیم و اینکه خدای متعال پیامبر را "طَبیبٌ دَوّارٌ بِطِبِّه" عنوان می‌کند به این معنا است که باید با هر کسی به نسبت عملکردش برخورد شود، به تعبیر دیگر باید با کسانی که جنایت کرده‌اند، برخورد جدی شود و اغتشاشاگران و حامیان آن‌ها هزینه صدماتی که به کشور زده‌اند را بپردازند.

امام جمعه ارومیه گفت: بین علمای اهل سنت و شیعه وحدت وجود دارد و نباید عده‌ای به اختلافات دامن بزنند و لازم است مسائل مدیریت شود تا رحمت الهی شامل ما شود.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha