سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ امام جمعه همدان با بیان اینکه با تمسک به آزادی بیان، نمی‌توان تهمت زد و مصون بود، گفت: اگر فردی ادعایی کرد و ثابت شد، کسی که خطاکار است باید عذرخواهی کند اما اگر ثابت نشد، فرد مدعی باید در پیشگاه قانون پاسخگو باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان، با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، اظهار داشت: یکی از نمونه‌های تقوا، آگاهی و بصیرت انسان نسبت به مسایل اجتماعی است.

وی با تأکید بر اینکه بصیرت افزایی نیاز امروز جامعه است، گفت: گاهی از موارد جهل و ندانستن واقعیت‌های اجتماعی انسان را دچار تحلیل‌ها و موضع‌گیری‌های غلط می‌کند و لذا لازم است که در این میدان خود را مجهز کنیم.

امام جمعه همدان در ادامه با اشاره به اینکه حضرت امیر(ع) در نهج البلاغه بابت دو موضوع از مردم کوفه گلگی می‌کنند، یادآور شد: عدم شناخت وطن و میهن و عدم شناخت از رهبر از مشکلات اجتماعی است که در آن دوران باعث شد تا حضرت امیر(ع) آن طور که باید در دوران حکومت خود به دستاوردهای مورد نظرشان نرسند.

وی با بیان اینکه وطن دوستی یکی از ارزش‌هاست، خاطرنشان کرد: اگر قرار است سرزمینی آباد شود، محبت وطن نقش به سزایی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: نخبه‌ای که در کشور سال‌ها از بیت‌المال استفاده می‌کند و رشد می‌کند، اگه محبت وطن داشته‌باشد به خاطر منافع فردی، حاضر نیست مملکت خود را رها کند، البته این موضوع به معنای نفی حمایت و توجه مسئولان و دولت از نخبگان نیست و لازم است که شرایط برای حضور و فعالیت افراد نخبه در کشور فراهم شود.

وی از ویژگی‌های انسان‌ با شخصیت را علاقه‌ به وطن و داشتن هویت برشمرد و گفت: امروز در فضای رسانه‌ای کشور برخی علیه کشور اسلامی اقدام می‌کنند، افرادی که دچار تزلزل در شخصیت هستند و کرامت خودشان را از دست داده‌اند.

برخی به خاطر فشار رسانه، علیه وطن خود موضع می‌گیرند

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به اینکه در جامعه اختلاف نظرهایی وجود دارد اما کسی که وطن خودش را تضعیف می‌کند، دچار از خودبیگانگی است، یادآور شد: برخی آنقدر تزلزل در هویت پیدا کرده‌اند که به خاطر فشار رسانه علیه وطن خود موضع می‌گیرند.

وی با بیان اینکه دومین آسیب اجتماعی در بیان حضرت امیر(ع)، مساله‌ عدم شناخت رهبری است، اظهار داشت: امیرالمومنین(ع) دارای زندگی در سطح عموم مردم بود و ابوذرها، مالک‌ها و سلمان‌ها را تربیت کرده بود و نماد عدالت بود، اما آنطور که باید مردم ایشان را درک و همراهی نکردند.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه امامین انقلاب نیز در مسیر اهل بیت(ع) قدم برداشته‌اند و نتیجه آن تربیت سلیمانی‌ها بوده است، گفت: افرادی که گاهی از موارد موضع گیری علیه رهبر معظم انقلاب دارند خوب است که فرمایشات، تأکیدات و سیاست‌های کلان رهبر معظم انقلاب نسبت به مردم را مشاهده کنند.

وی تصریح کرد: افرادی که به دنبال اغتشاش و تجزیه طلبی هستند، چه کسی را می‌خواهند با امامین انقلاب مقایسه کنند؟ مگر می‌شود امام بزرگوار و رهبرمعظم انقلاب را با پهلوی‌ها مقایسه کرد؟

از منظر قانونی و حقوقی هیچ عنوانی موجب مصونیت نیست

نماینده ولی فقیه در استان همدان در ادامه با تأکید بر اینکه از منظر قانونی و حقوقی هیچ عنوان و جایگاهی موجب مصونیت نیست، مطرح کرد: هر کس ادعایی را در فضای عمومی مطرح می‌کند، باید نسبت به آن مسئولیت داشته باشد و اگر تهمتی مطرح می‌کند باید بتواند آن را ثابت کند.

وی با بیان اینکه با تمسک به آزادی بیان، نمی‌توان تهمت زد و مصون بود، یادآور شد: اگر فردی ادعایی کرد و ثابت شد، کسی که خطاکار است باید عذرخواهی کند اما اگر ثابت نشد، فرد مدعی باید در پیشگاه قانون پاسخگو باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی همچنین با اشاره به ادعای کشورهای غربی در رابطه با حقوق بشر در کشور، اظهار داشت: کسانی که امروز ایران را به نقض حقوق بشر متهم می‌کنند، خود بدترین پرونده‌های نقض حقوق بشر را دارا هستند.

وی ادامه داد: بیان این شکایات از طرف کشورها غربی و مستکبر، بیشتر شبیه به طنز است.

امام جمعه همدان با گرامیداشت هفته بسیج، یادآور شد: کارنامه‌ درخشان بسیج در طول سالیان گذشته نشان دهنده‌ حرکت این نهاد در راستای منافع ملت بزرگ ایران است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha