جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امناءالرسل

حوزه/ پژوهشگران حوزه علمیه نجف ضمن حضور در دانشگاه علوم اسلامی رضوی از بخش های مختلف این نهاد علمی فرهنگی دیدن کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد مقدس، جمعی از علما، محققان و پژوهشگران حوزه علمیه نجف که برای حضور در کنگره علمی امناءالرسل با هدف تقویت تعامل علمی و تکریم عالمان بصیر و پارسای حوزه های علمیه در ایران حاضر شدند از دانشگاه علوم اسلامی رضوی دیدن کردند.

مهمانان عراقی ضمن حضور در دانشگاه علوم اسلامی رضوی از بخش های مختلف دیدن کرده و با فعالیت های مختلف این نهاد علمی فرهنگی آشنا شدند.

در این بازدید حجت الاسلام والمسلمین فقیه اسفندیاری، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه رضوی در سالن اجتماعات دانشگاه در جمع مهمانان به بیان گزارشی از زمان تاسیس دانشگاه. دروس و رشته های ارائه شده و دیگر فعالیت های علمی پژوهشی و فرهنگی دانشگاه پرداخت که مورد توجه آنان قرار گرفت.

وی افزود: دانشگاه علوم اسلامی رضوی با اصالت حوزوی در سال ۱۳۷۴ به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید و هم اکنون در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو دارد. دانشگاه علوم اسلامی رضوی به همّت و دوراندیشی نماینده ولی فقیه و تولیت فقید آستان قدس رضوی مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی (رحمة الله علیه) در سال ۱۳۶۳ پایه گذاری شد.

استاد حوزه در ادامه به پرسش های مهمانان پاسخ گفت و نسبت پذیرش دانشجوی خارجی به ویژه از کشورهای عراق و سوریه اشاره کرد و از تحصیل رایگان و امکانات علمی پژوهشی و غیره برای دانشجویان سخن گفت.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha