پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله سیدجعفر سیدان

آیت الله سیدان در دیدار میهمانان شرکت کننده در کنگره امناءالرسل، گفت: مناهج علمی نهادهای علمی قم، نجف، مشهد و یا هر دانشگاه و حوزه صاحب سبکی با الهام از این دو امانت گرانبهای پیامبر اسلام یعنی قرآن و عترت باشد که اگر چنین شد طبق تاکید اهل بیت علیهم السلام هیج منهج انحرافی حریف علم لدنی اهل بیت علیهم السلام نخواهد شد .

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، آیت الله حاج سیدجعفر سیدان از علمای مشهد شامگاه یکشنبه در دیدار جمعی از اساتید حوزه علمیه نجف، مسئولین اعتاب مقدس عراق و اساتید دانشگاه های این کشور با ابراز خرسندی از شکل گیری زمینه گفت و گوهای علمی نخبگان و اندیشمندان شیعه، استمرار این حرکت مبارک را نیاز امروز متولیان امور حوزه های علمیه و دانشگاه های کشور های اسلامی برای معرفی اسلام بر اساس قرآن و عترت دانست.

استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان خاطرنشان کرد: مهم این است مناهج علمی نهادهای علمی قم، نجف، مشهد و یا هر دانشگاه و حوزه صاحب سبکی با الهام از این دو امانت گرانبهای پیامبر اسلام یعنی قرآن و عترت باشد که اگر چنین شد طبق تاکید اهل بیت علیهم السلام هیج منهج انحرافی حریف علم لدنی اهل بیت علیهم السلام نخواهد شد .

آیت الله سیدان ادامه داد: همه این فعالیت‌ها به خاطر هدایت بشریت به صراط مستقیم است که خداوند نیز در سوره حمد به این مهم تاکید دارند.

استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان مطالعه دقیق سیره علما برای دستیابی به الگوهای قابل بحث در کنگره امناءالرسل را خواستار شد و گفت: تاریخ پر افتخار روحانیت شیعه مانند آیت الله خرسان کم ندارد اما به دلیل دوری از شهرت سیره و منهج علمی آنان نیز شناخته شده نیست و این کنگره مبارک باید به احیای این مهم بپردازد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha