پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست تخصصی علمی امناءالرسل

مدیر گروه انساب بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی گفت: اگر میخواهیم گفتمان علم و عالمان حوزه های علمیه را توسعه‌ دهیم می بایست ضلع سوم این گفتمان یعنی حوزه‌ علمیه خراسان که قدمتی به تاریخ ورود حضرت رضا علیه السلام به ایران و مرو را ببینیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، دکتر غلامرضا جلالی مدیر گروه انساب بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی در نشست تخصصی علمی امناءالرسل با پاسداشت مقام علمی آیت الله سید محمد مهدی موسوی الخرسان گفت: ابتکار ارزشمند حوزه‌ علمیه قم با همکاری اعتاب مقدس علوی و حسینی را ارج می نهیم و برای تکمیل ضلع سوم این بنیان مرصوص اعلام آمادگی می‌کنیم.

ببینید:

تصاویر سلسله نشست‌های کنگره امناءالرسل در مشهد

وی ادامه داد: اگر میخواهیم گفتمان علم و عالمان حوزه های علمیه را توسعه‌ دهیم می بایست ضلع سوم این گفتمان یعنی حوزه‌ علمیه خراسان که قدمتی به تاریخ ورود حضرت رضا علیه السلام به ایران و مرو را نیز ببینیم.

این محقق و پژوهشگر علوم‌ اسلامی با تشریح عملکرد علمی و تحقیقی حوزه علمیه خراسان به‌ عنوان‌ خاستگاه بسیاری از عالمان اسوه و راستین تشیع گفت: خوشبختانه حوزه‌ علمیه خراسان هم اینک به مهد گفتمان و تقریب مذاهب و ادیان تبدیل شده و سالانه نشست ها و تألیفات فاخر علمی در ابعاد مختلف علمی؛فرهنگنی،اقتصادی و سیاسی و اجتماعی از خروجی های دانش آموختگان حوزه‌ علمیه خراسان است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha