سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
امناءالرسل در مشهد

حوزه/نشست تخصصی جایگاه و قدمت تاریخی حوزه علمیه خراسان با حضور فضلای حوزه‌ علمیه قم، نجف اشرف و حوزه‌ علمیه خراسان در سالن همایش‌های مرکز پژوهش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، در این نشست دکتر سلیم الجصانی دبیر کنگره‌ امناءالرسل در نجف اشرف در سخنان کوتاهی، همراهی و قرابت حوزه‌ های علمیه جهان تشیع را در شرایط کنونی ضروری دانست.

ببینید:

تصاویر سلسله نشست‌های کنگره امناءالرسل در مشهد مقدس

وی گفت: ابتکار حوزه‌ علمیه قم‌ و مراکز وابسته به آن در تأسیس و شکل گیری این کنگره‌ و همراهی و همکاری‌ اعتاب مقدس علوی، حسینی، کاظمی و سامرا گامی نو در توسعه گفتمان اهل بیت علیهم السلام برای نشر اسلام ناب محمدی است.

دکتر جصانی با بیان اینکه استقبال اهل علم و دانشگاه های عراق از این ابتکار کم نظیر و شور آفرین بود، اظهار امید واری کرد با الهام از حضرات معصومین علیهم السلام این سلسله گفتمان ها در طول سال استمرار داشته باشد.

در ادامه این نشست دکتر مشتاق مظفر، نماینده عتبه حسینی با ارائه گزارشی از کنگره‌ امناءالرسل و نقش عتبه حسینی در چاپ موسوعه ۴۶ جلدی آیت‌الله موسوی الخرسان گفت: خوشبختانه زمینه همکاریها برای پاسداشت مقام‌ علمی علمای بزرگ شیعه وجود دارد.

وی افزود: حوزه ها علمیه عراق هر کدام در جوار بارگاه ملکوتی حضرات معصومین علیهم السلام منشاء تحولات شگرف علمی در عرصه‌ فقه شیعه بوده‌ اند و می‌طلبد ما بیش از گذشته پیشینة و ظرفیت های یکدیگر را بشناسیم.

مشتاق مظفر خاطرنشان کرد: حوزه‌ علمیه خراسان که هم جوار بارگاه ملکوتی عالم آل محمد صلی الله علیه و آله است‌ می‌تواند در تعامل با نجف منشا تحولات نوآورانه باشد و این امر مستلزم شناخت توانمندی ها ی یکدیگر است.

۳۱۳/۱۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha