پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
کد خبر: 1057155
۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸
زکات انگور

حوزه/ رهبر معظم انقلاب به استفتائی پیرامون «زکات انگور» پاسخ گفتند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله خامنه ای به استفتائی پیرامون «زکات انگور» پاسخ گفتند که تقدیم حضور علاقمندان می گردد.

* زکات انگور

سؤال: شخصی که باغ انگور دارد و نمی خواهد آنها را به کشمش تبدیل کند (مثلا بفروشد یا به صورت میوه مصرف کرده یا به شیره تبدیل کند)، آیا زکات دارد؟ آیا مویز حکم کشمش را دارد؟

جواب: اگر وزن محصول در فرض اینکه تبدیل به کشمش شود، به میزان نصاب ( ۸۴۷.۲۰۷ کیلوگرم کشمش) برسد، باید زکات انگور را محاسبه کرده، پرداخت کند و مویز نیز حکم کشمش را دارد.

احکام شرعی | زکات انگور

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • وَجَنَّاتٌ مِّنْ أَعْنَابٍ CA ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    0 0
    سلام آقا جان! در آستانه برگزاری انتخابات ۱۴۰۰، شما گفتید:«بعضی از کشورها هستند که در میانه‌ی قرن بیست و یکم، اداره‌ی قبیله‌ای میشوند؛ یعنی در زیر حکومت یک قبیله دارند مدیریّت میشوند و اداره میشوند که اصلاً بوی انتخابات هم به این کشورها نرسیده؛ مردم این کشورها اصلاً نمیدانند صندوق رأی چه هست؛ فرق صندوق رأی و صندوق میوه را اصلاً نمیدانند! [نمیدانند] صندوق رأی اصلاً چیست. اینها هم تلویزیونِ ۲۴ ساعته راه می‌اندازند که علیه انتخابات ما صحبت کنند بگویند انتخابات ایران دموکراتیک نیست! این هم جزو مسائل جالب این روزهای ما است». آقا جان! ما هم باید فضای بیست‌وچهار ساعته راه باندازیم! خیلی ها فرق صندوق میوه دنوی و بهشتی را اصلاً نمیدانند! باید یک کاری بکنیم همه از میوه برکتی باغ بهشتی شما بهره مند شوند! اصلاً اسمش قاسم بود، یعنی تقسیم می کرد... تقسیم می کرد برای قدس ...به گزارش خبرگزاری قدس 1394/2/7 به نقل از فلسطین الیوم، جمعی از شهرک نشینان صهیونیست به باغ های زیتون، انگور و بادام فلسطینیان در منطقه وادي الأمير 'شعب معيصرون' در روستای حلحول واقع در شمال شهر اشغالی الخلیل حمله کرده و ده ها درخت را تخریب و ریشه کن کردند. حسن عقل، شهروند فلسطینی در این باره تصریح کرد جمعی از شهرک نشینان شهرک صهیونیستی 'كرمي تسور'، به باغ وی حمله کرده و 85 درخت انگور را تخریب و ریشه کن کردند. این کشاورز در ادامه گفت شهرک نشینان بارها به باغ وی یورش کرده اند تا او را از کاشت درخت باز دارند و در نظر دارند زمین وی را برای گسترش شهرک خود مصادره کنند. بعضی کشورها فرق دوست و دشمن را اصلاً نمیدانند! شما در دیدار۱۳۹۷ دست‌اندرکاران حج گفتید:«البته برخی دولت‌های اسلامی که هیچ اعتقادی هم به اسلام ندارند، به‌دلیل حماقت و جهالت و مطامع دنیوی پیشمرگ آمریکایی‌ها شده‌اند اما به‌توفیق الهی، امت اسلامی و ملت فلسطین بر دشمنان خود پیروز خواهند شد و خواهند دید آن روزی را که ریشه رژیم جعلی صهیونیستی از سرزمین فلسطین کَنده شود.» ای فلسطین عزیز، دشمن شما درخت شما را از زمین شما ریشه کن میکند، ولی شما ریشه کن شدن آنها از سرزمین شما را خواهید دید. آنچه امام گفت شد و آنچه این سید می گوید خواهد شد! مگر نه اینکه ویروس کرونا با طرح شهید سلیمانی ریشه کن می شود؟ ویروس استکبار هم با طرح قاسم ریشه کن می شود! این هم جزو مسائل جالب این روزهای ماست!