پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله سیداحمد علم الهدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: امسال فاطمیه ما با همیشه متفاوت است زیرا دشمنی این بار به سراغ حضرت زهرا(س) آمده و بنابراین از سخنرانان و وعاظ گرفته تا مرثیه سرایان و مداحان، باید همه خود را در خدمت نشر فرهنگ فاطمی و حجاب قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد مقدس، آیت الله سید احمد علم الهدی، در دیدار با نمایندگان هیئت مذهبی مشهد که با حضور حجت الاسلام هادی صاحبقرانی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، با بیان اینکه نوکری در دستگاه امام حسین(ع) دستاوردهای ویژه ای دارد، اظهار کرد: از تقوا گرفته تا تهذیب نفس، خویشتنداری و اخلاص، برکات خاصی شامل حال شیعیان محب اهل بیت(ع) می شود که در هیئت مذهبی و در این دستگاه فعال هستند.

وی افزود: اگرچه در دستگاه ائمه اطهار(ع) می‌توان از انواع و اقسام خیرات و مبرات برخوردار شد اما بیش از همه، خدمتی محبوب اهل بیت(ع) است که مردم را شیفته معصومین کند؛ آن هم کسانی که ممکن است حتی اهل نماز اول وقت و نوافل هم نباشند اما ندای «یاحسین(ع)» همه آنان را جذب در این دستگاه پرشور خواهد کرد. این موضوع در کلام اهل بیت با «جُرُّوا إلَینا کُلَّ مَوَدَّةٍ» تجلی پیدا می کند و اگر اهل بیت(ع) سفارش می کنند که هرچه محبت در دنیا وجود دارد، به سمت ما بیاورید، به این معناست که نباید یک بچه هیئتی ما بیکار بنشیند درحالی که می داند که کسی هنوز به حسین ابن علی(ع) و فاطمه زهرا(س) دلدادگی ندارد زیرا در موارد بسیار، یک میان دار هیئت می تواند از ده ها مبلغ دینی، تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد و از این رو، ایام جشن و عزای اهل بیت(ع) می تواند بهترین فرصت برای جذب جوانان و انسان سازی باشد.

عزاداری باید در خط مکتب اهل بیت(ع) باشد

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با تأکید بر اینکه عزاداری در سوگ اهل بیت(ع) باید در خط سیره و مکتب آن ها باشد، خاطرنشان کرد: از زمان شهادت زهرای مرضیه(ع) بیش از ۱۴۰۰ سال می گذرد و در این مدت، تاریخ هزاران فاطمیه و محرم متفاوت را به خود دیده است. در تمام طول این مدت هم هربار خطبا و مرثیه سرایان بر فراز منبرها قصد ارائه سخن داشته اند، کلامشان را با «صَلَی اللهُ عَلَیکَ یا فاطِمَةَ الزَّهرا اَلمجَهولَةُ قَدراً وَالمَخفِیَّةُ قَبراً» آغاز کرده اند و علاوه بر سلام به وجود اقدس زهرای مرضیه(س)، یادآور شده اند که این معصوم همان بانوی باکرامتی است که جایگاهش هم ناشناخته ماند و در نهایت، قبرش را هم پنهان کردند.

وی ادامه داد: با این حال، در طول این سالها، فقط زمان عملیات فتح المبین بود که با رمز یازهرا(س)، ۶۰ کیلومتر مربع از خاک ایران اسلامی از اشغال آزاد شد تا در نتیجه جهانی شدن این رمز، فرهنگ و سیره زهرای اطهر(س) هم ترویج و تبلیغ شود. در این شرایط اگرچه برای آن هایی که تا پیش از انقلاب، محصور به جور حکومت طاغوتی زمانه، ناچار به مخفی نگه داشتن اعتقادات و باورهایشان بودند، حرجی نیست اما بدا به حال آن هیئت مذهبی و دلداده اهل بیت(ع) که در حکومت اسلامی و در دوران عملیات فتح المبین، کنار نشست، دست روی دست گذاشت و از نقش آفرینی در جنبش جهانی سازی مکتب اهل بیت(ع) سر باز زد.

حجاب، میراث صدیقه اطهر(س) است

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امام حسین(ع) ۱۴۰۰ سال مهجور بود اما آن دوران دیگر با حکومت اسلامی ما به سر آمده و قرار نیست هیئت مذهبی به خاطر دینداری و حب الحسین سرکوب شوند. علاوه بر این، حقیقت هم این است که ظرفیت امروز این مکتب با شرایط دودهه قبل آن تفاوت داشته است و حتی امام حسین(ع) امروز با امام حسین(ع) ۲۰ سال قبل تفاوت دارد؛ به گونه ای که کار این نهضت به حدی در مرحله جهانی شدن به پیش رفته که فقط با یک رویداد همچون اربعین، در مدت چند روز همه توجه رسانه های جهان را به خود جلب می کند.

وی تأکید کرد: دنیا، زهراشناس و حسین شناس شده و در این شرایط، هر برنامه ای که برای تعظیم این شعائر برگزار می شود، باید بصیرت محور باشد و در خدمت توسعه ظرفیت های جبهه حق قرار بگیرد. بر همین اساس، امسال فاطمیه ما با همیشه متفاوت است زیرا دشمنی که در همه توطئه های خود در طول ۴۳ سال عمر بابرکت انقلاب اسلامی شکست خورد، این بار به سراغ حضرت زهرا(س) آمد و مسئله حجاب را وسط کشید تا با استفاده از ابزار بی حجابی، این فرهنگ انحرافی را جایگزین میراث صدیقه اطهر(س) کند. بنابراین از سخنرانان و وعاظ گرفته تا مرثیه سرایان و مداحان، باید همه خود را در خدمت نشر فرهنگ فاطمی و حجاب قرار دهند. این همان مصداق جنگ نرم فرهنگی است که دشمن علیه ما به راه انداخته و باید بر بستر فضاهای فرهنگی هم پاسخ داده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha