چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تصاویر/ همایش فاطمی در ارومیه

حجت الاسلام محمدی گفت: در سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها عزاداری خیابانی و اجتماع باشکوه بانوان فاطمی در ارومیه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه حجت‌الاسلام حسن محمدی شامگاه سه‌شنبه در جلسه هماهنگی برنامه های ایام فاطمیه که با حضور جمعی از روسایرهیئات مذهبی ارومیه در مسجد حاجی خان این شهر برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به صف آرایی دشمن و کشیدن درگیری های فضای مجازی به خیابان ها، ایام فاطمیه بهترین فرصت برای تبیین توطئه های دشمنان بر علیه انقلاب اسلامی است و باید برنامه های این ایام در جهت تبیین و روشنگری باشد.

وی با اشاره به این‌که حضرت زهرا سلام الله علیها علمدار تبیین بود، اضافه کرد: برای ایجاد جریان و جو سالم دینی و اسلامی در جامعه، در ایام فاطمیه در همه محلات و مساجد شهر ارومیه طرح دختران فاطمی با برگزاری مراسم عزاداری و سخنرانی تبیینی برگزار می شود و روز شهادت حضرت زهرا نیز عزاداری خیابانی و اجتماع باشکوه بانوان فاطمی به مشارکت هیئات مذهبی، حوزه علمیه خواهران، بسیج و دیگر ادارات در ارومیه برگزار می شود و از امروز باید برای برگزاری این همایش برنامه ریزی شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه عنوان کرد: جلسه ستاد شئون شهرستان ارومیه با هدف بررسی برگزاری هر چه باشکوه تر مراسمات ایام فاطمیه طی این هفته در اداره تبلیغات اسلامی ارومیه برگزار می شود.

وی با دعوت از هیئات مذهبی، فعالین فرهنگی و اجتماعی برای مشارکت حداکثری در مراسمات ایام فاطمیه گفت: همه مراسمات دینی در شهر ارومیه به صورت مردمی و خودجوش برگزار می شود اما امسال با توجه به هجمه های دشمنان بر علیه انقلاب و زن مسلمان، لازم و ضروری است شخصیت زن مسلمان و در رأس آن شخصیت الهی و متعالی حضرت زهرا (س) به مردم تبیین شود.

حجت الاسلام محمدی بیان کرد: برگزاری مراسمات سینه زنی و ایجاد شورفاطمی در بین جوانان لازم و ضروری است اما باید همه مراسمات با پیوست فرهنگی و همراه سخنرانی روحانیون در جهت روشنگری و تبیین مباحث روز باشد و صرفا به برگزاری مراسمات کلیشه ای بسنده نشود.

وی در ادامه با اشاره برگزاری نمایشگاه فاطمیه در ارومیه تصریح کرد: نمایشگاه کوچه های بنی هشام امسال در ارومیه با روایت‌گری روحانیون در خیابان امام خمینی ارومیه دایر است و همه هیئات مذهبی باید مردم را برای حضور پرشور در این نمایشگاه تشویق و ترغیب کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه گفت: نهضت قرآنی در ارومیه شروع شده است و باید هیئات مذهبی دو نفر در رده‌های سنی زیر بیست سال و بالای بیست سال برای طی دوره مربیگری قرآن معرفی کنند تا در کلاس ها با حضور اساتید آموزش دیده شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha