جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی

حوزه/ معاون رئیس جمهور گفت: بزرگ‌ترین امر تبیینی برای طلاب و فضلای شاهد به عنوان اسلام‌شناس این است که علم و دین را به جامعه عرضه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی امروز پنجشنبه در دومین اجلاس مجمع طلاب و فضلای فرزند شاهد که در پژوهشکده علامه طباطبایی (ره) قم برگزار شد، گفت: بزرگ‌ترین امر تبیینی برای طلاب و فضلای شاهد به عنوان اسلام‌شناس این است که علم و دین را به جامعه عرضه کنند.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بحث‌هایی مطرح شده که این انقلاب صادر شود یا صادر نشود که یک روز حضرت امام خمینی (ره) فرمودند که این انقلاب صادر شد.

وی اضافه کرد: قانون اساسی قانونی است که مردم به آن رأی نزدیک به ۱۰۰ درصد دادند و وفاداری به قانون اساسی به عنوان قانون مادر اصل مهمی است. دشمنان همراه شیطان این نظام اسلامی را تحمل نخواهند کرد و دشمنی‌های پایان‌ناپذیری با این انقلاب همراه است. نمی‌گویم که این قانون کامل اجرا شده است اما به همین مقدار هم که به آن عمل می‌شود دشمنی‌های بسیاری در پی دارد. دشمنان، ایران اسلامی را با قدرت سخت آزمودند و به نتیجه نرسیدند و برای همین از روش‌های دیگری استفاده می‌کنند.

معاون رئیس جمهور افزود: تجربه تاریخی در ایران و کشورهای مسلمان نشان می‌دهد که اقدام دشمنان در «دگردیسی فرهنگی» در جامعه تأثیرگذار است. اینکه مردم به اصل و عمل خودشان شک کنند و با تغییر باورها دچار عقب‌گرد شوند و به دوره جاهلیت بازگردند. این‌ها آزمایش‌های سختی است که در جامعه اتفاق افتاده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به نقش روحانیت در اثرگذاری بر رفتار و باورهای مردم جامعه، خاطرنشان کرد: روحانیت در علم، اجتهاد، اخلاق و تربیت و تهذیب اثرگذار است. جامعه روحانیت در مظلومیت است، قبل از انقلاب روحانیت پرچمدار مقابله با فساد و تباهی حکومت وقت بود و امروز باید در موضع پاسخگویی به مردم باشد که کار مشکل‌تر و سخت‌تری است.

دکتر قاضی‌زاده هاشمی خطاب به فرزندان شاهد طلاب و روحانی گفت: شما فرزندان شهید هستید و پدران شما با درک صحیح از آن زمان، لباس جهاد به تن کردند و با رژیم سفاکی که به دنبال غیراسلامی کردن کشور بود جنگیدند تا به شهادت رسیدند و یا برای دفاع از این سرزمین و مکتب به عنوان رزمنده و مدافعان حرم به شهادت رسیدند. شما علاوه بر اینکه لباس علم، دانش و اجتهاد را به تن دارید در میدان مبارزه امر به معروف و نهی از منکر حضور دارید. در حالی که می‌توانستید مثل سایر مردم تنها به درس و تحصیل بپردازید اما بر خود واجب می‌دانید که بین مردم حضور داشته باشید و این مسئولیت شما را دو صد چندان می‌کند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به کتاب و نوشته‌های منتشر شده از فرزندان طلاب و روحانیت شهید، گفت: این مطالب گویای این است که افراد عالمی در این جمع حضور دارند و خدای رحمان این قابلیت را به شما داده است. شما بر اساس نیاز امروز جامعه لباس پدر شهید خود را به تن کردید همان طور که شهید مطهری گفتند که باید یزید زمان را شناخت و حسین‌وار زندگی کرد و بزرگ‌ترین امر تبیینی شما به عنوان اسلام‌شناس این است که علم و دین را به جامعه حزب الهی عرضه کنید.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به موضوع حجاب در جامعه و شرایط کنونی کشور گفت: برخی از افراد هستند که دلشان برای اسلام و نظام می‌تپد و اما نحوه عمل صحیح را نمی‌دانند و این وظیفه شما است که مردم را راهنمایی کنید و دولت و مجلس نیز نیاز به راهنمایی دارند. باید هوشمندانه به این موضوع نگاه کرد لذا بهترین گروه برای این کار شما به عنوان صاحبان علم اجتهاد هستید که در بستر جهاد هم میدان‌دار هستید و این مسئولیت سنگینی را برای شما ایجاد می‌کند.


دکتر قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به شهید «آرمان حق‌وردی» طلبه جوانی که در اتفاقات اخیر به شهادت رسید، گفت: ما شهدای زیادی از کوچک و بزرگ داریم. شهدایی مثل شهید آرمان حق‌وردی که تبدیل به رهبر و رهنما در جامعه شدند و امام خمینی (ره) در مورد شهید فهمیده فرمودند که این شهید الگو است. آرمان حق‌وردی نماد، الگو و چراغ راهنما است. این شهید فرقان است یعنی کسی که حق و باطل را از هم جدا می‌کند. در جهت تقویت دین خدا باید کمک کرد که جامعه را از سرگردانی برون آورد. برخی افراد پُر از شبهه هستند و باید از ابزار فضای واقعی مثل صدا و سیما به درستی استفاده شود و حرف صحیح را به گوش برخی از مردم جامعه برسانیم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به برخی اقدامات رسانه‌ای دشمن در سال‌های اخیر گفت: اینکه این اقدامات زیر پوست جامعه نفوذ کند باورکردنی نبود و باید به طور جدی وارد این عرصه شویم. ما مسئول هستیم و هر کسی در این زمینه وظیفه‌ای را به عهده دارد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به حمایت از مجمع طلاب و فضلاء فرزند شاهد، گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران از این مجموعه حمایت می‌کند اما فعالیت‌های تشکل‌های شاهد و ایثارگر باید نتیجه بدهد و این حمایت سال به سال تمدید می‌شود لذا برنامه‌های تشکل‌های شاهد و ایثارگر باید مسائل جامعه ایثارگری را حل کند.

گفتنی است: در این نشست از ۱۵ تن از اساتید، مولفان دارای آثار برگزیده و شایسته تقدیر و فعالان اجتماعی تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha