جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
برگزاری درس اخلاق حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ استاد حوزه در جمع طلاب اهواز گفت: متأسفانه برخی انسان‌ها چشم امیدشان به غیر خداوند است، در حالی که اگر کسی خدا را داشته باشد، همه چیز دارد و چرا که دنیا و آخرت را او به ما می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، درس اخلاق حوزه علمیه خوزستان امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید احمد فقیهی استاد اعزامی از حوزه علمیه قم، در مسجد اعظم اهواز برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین فقیهی اظهار داشت: در مباحث اخلاقی یکی از مباحث مربوط به نفس که باید مراقب آن باشیم این است که انسان می‌خواهد خودش نفسش را تربیت کند، متقی و نماز شب خوان شود، در حالی که باید انسان متقی شدن را از خداوند طلب کند چرا که این خداوند است که انسان را تزکیه داده و متقی می‌کند.

وی افزود: باید منیت را در نفس خود بکشیم و بفهمیم که همه چیز به دست خداوند است تا بتوانیم به مقامات عالیه دست پیدا کنیم.

استاد حوزه با اشاره به آیه «أَلَیْسَ اللَّهُ بِکَافٍ عَبْدَهُ»، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی انسان‌ها چشم امیدشان به غیر خداوند است، در حالی که اگر کسی خدا را داشته باشد، همه چیز دارد و چرا که دنیا و آخرت را او به ما می‌دهد.

وی ضمن تأکید بر لزوم یاد الهی در زندگی بیان کرد: متأسفانه آن قدر دنبال مقام و شهرت می‌دویم، از یاد خداوند غافل شده‌ایم در حالی که باید همه چیزمان حول و محور خداوند متعال باشد.

حجت الاسلام و المسلمین فقیهی گفت: باید در زندگی همواره تکیه و اتکای ما به خداوند متعال باشد و هر کاری که در زندگی انجام می‌دهیم برای رضای الهی باشد.

برگزاری درس اخلاق حوزه علمیه خوزستان+ عکس

برگزاری درس اخلاق حوزه علمیه خوزستان+ عکس

برگزاری درس اخلاق حوزه علمیه خوزستان+ عکس

برگزاری درس اخلاق حوزه علمیه خوزستان+ عکس

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha