پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی

حوزه/  خطیب حرم مطهر رضوی گفت: خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) بهترین نمونه جهاد تبیین است و حضرت زهرا(س) بنیانگذار جهاد تبیین در دنیای اسلام هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی، در ویژه برنامه شهادت سیده زنان دو عالم حضرت صدیقه طاهره(س) که در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: ایمان یکی از بزرگترین نعمت‌های الهی است که موجب نورانیت قلب انسان می‌شود.

وی تصریح کرد: انسان با ایمان همواره آرامش دارد و ایمان به خدا چراغ راه زندگی اوست. ایمان، فرد مومن را از لغزش در برابر وسوسه‌های شیطان و پیروی از هوای نفس باز می‌دارد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حضرت صدیقه طاهره(س) مظهر ایمان به خدا بودند، اظهار کرد: قلب پاک این بانوی مطهره سرشار از ایمان و یقین بود و در قلب ایشان جز خدا و یاد خدا وجود نداشت.

وی اظهار کرد: ایشان نه تنها ایمان قلبی بلکه ایمان عملی نیز داشتند و تمام افعال و کارهای ایشان بر اساس دستورات الهی بود و این ایمان در اعضا و جوارح ایشان نیز جاری بود.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی افزود: پیامبر اکرم(ص) از دخترشان به عنوان الگوی تمام زنان عالم یاد کرده‌اند، شخصیتی که به عنوان الگو و اسوه معرفی می‌شود قطعا باید هم در ظاهر و هم در باطن ایمان داشته باشد یعنی ایمان او هم قلبی و هم عملی باشد.

وی در ادامه به نقش بی بدیل حضرت صدیقه(س) در دفاع از ولایت اشاره و بیان کرد: پس از رحلت رسول خدا(ص) امیرالمومنین(ع) تنها ماند. حضرت زهرا(س) در این موقعیت دشوار یک تنه هم ذوالفقار، هم زره و هم سپر امیرالمومنین(ع) شد و با تمام وجود از امام زمان خود دفاع کرد.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی عنوان کرد: بانوی دو عالم حضرت زهرا(س) بعد از رحلت پیامبر(ص) با گریه‌ها و اشک‌های بی امان، با نوحه‌سرایی بر سر مزار حمزه سیدالشهدا و خطبه‌های شان از امیرالمومنین علی(ع) به عنوان جانشین رسول خدا(ص) دفاع کرد.

وی اظهار کرد: خطبه فدکیه حضرت فاطمه(س) در واقع جهاد تبیین این بانوی گرامی بود تا حقیقت ولایت امیرالمومنین(ع) را برای مردم تبیین کنند.

خطیب حرم مطهر رضوی ابراز کرد: هرچند وجود نازنین حضرت زهرا(س) در راه دفاع از ولایت فدا شد ولی جهاد تبیین آن حضرت هم شخص و هم شخصیت امیرالمومنین(ع) را نجات داد و همچنین جریان ولایت را برای آینده شیعیان حفظ کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha