دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
 حجت الاسلام محمد صادق عاشوری امام جمعه بندر سیراف

حوزه/ امام جمعه بندر سیراف با بیان اینکه تحمل «ایران قوی مستقل» برای دشمن غیرممکن بود گفت: آمریکا و دولت‌های اروپایی‌، رژیم صهیونیستی و عربستان دست‌ به‌کار ارائه تصویری کاریکاتوریزه از ایران هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام صادق عاشوری امروز در نشستی بصیرتی با حضور بسیجیان در بندر سیراف گفت: بازخورد سیاست تحریم غرب نشان می‌دهد کشورها یکی پس از دیگری رفتار تحریم غرب را نادیده می‌گیرند و در تلاش هستند از سلطه دلاری خود را رها کنند.

امام جمعه بندر سیراف گفت: آمریکایی‌ها با تمام توان و با کمک اندیشکده‌های مختلف خود تلاش خواهند کرد تا به راهبردها و راهکارهای جدیدی برای معتبرسازی تهدیدِ تحریم، برآیند، اما افول اقتصادی بزرگترین اقتصاد دنیا و زوال مولفه‌های ابرقدرتی آمریکا، سلاح‌های سخت و نرم شیطان بزرگ را کُندتر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ایران قوی و مستقل راز اغتشاش‌ آفرینی‌های دشمن است افزود: آمریکا و دولت‌های اروپایی‌، رژیم صهیونیستی و عربستان دست‌ به‌ کار ارائه تصویری کاریکاتوریزه از ایران هستند، در شرایطی که خود آنان در وضعیت استیصال و فروپاشی و هزینه‌های هنگفت بودند، تحمل «ایران قوی مستقل» برایشان غیرممکن بود و به عبارت دیگر ایران قوی مستقل آنان را به مرحله جنون رسانده است.

حجت الاسلام عاشوری اظهار کرد: غرب گمان می‌کند اغتشاشات و به‌خصوص اگر طولانی شود، سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در آن آسیب می‌بیند، از این جهت به گونه‌ای اغراق‌گونه سرگرم تصویرسازی از یک ایران پر از آشوب هستند تا دولت آقای رئیسی را در جذب سرمایه داخلی و جلب همکاری‌های اقتصادی بین‌المللی با شکست مواجه گرداند.

امام جمعه بندر سیراف با اشاره به رصد آماری و تحلیلی از اغتشاشات و شرارت‌ها در کشور طی سه ماهه اخیر گفت: بدنه اغتشاشات را عمدتاً جوانان بین ۱۵ تا ۳۰ سال تشکیل داده‌اند، این اغتشاشات اگرچه «جنبش زنان» نامیده شده، اما تنها ۱۱ درصد اغتشاش‌گران را دختران و زنان تشکیل داده و ۸۹ درصد آنان مذکر بوده‌اند. ۷۷ درصد شرکت‌کنندگان تحصیلات زیر دیپلم داشته‌اند و فقط ۱۹ درصد از شرکت‌کنندگان در آشوب‌ها دانش‌آموز یا دانشجو بوده‌اند.

وی ادامه داد: در میان اغتشاشگران کمتر از یک درصد تقیدات دینی و مذهبی داشته‌اند تا جایی که از میان افراد دستگیر شده تنها سه نفر اهل خواندن نماز بوده‌اند. حدود ۴۷ درصد از دستگیرشدگان نیز از آسیب‌دیدگان اجتماعی نظیر فرزندان طلاق و افراد معتاد بوده‌اند.

حجت الاسلام عاشوری گفت: اگرچه در بخش مدیریت اغتشاش‌ها، وجود جریان خارجی ملموس بوده است اما در بحث بدنه اجتماعی آشوب‌ها، غلبه با آسیب‌دیدگان اجتماعی است؛ کما اینکه هرچه از مدیریت به سمت بدنه آشوب می‌رویم، سطح کم‌سوادی، فقر، فقدان امید به آینده و بی‌اعتمادی نسبت به کارآمدی مسئولان کشور افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha