پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
نشست علمی سیره شناسی حضرت زهرا سلام الله علیها

حوزه/ نشست علمی سیره شناسی حضرت زهرا سلام الله علیها با دو رویکرد مستقل و با حضور اساتید حوزه علمیه در پژوهشگاه علوم و معارف اسلامی خاتم النبیین(ص) در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، با توجه به اهمیت و گستردگی معارف اهل بیت علیهم السلام به ویژه صدیقه طاهره علیه السلام و نیاز جوامع بشری به معارف صحیح اعتقادی و اخلاقی، یکی از موضوعاتی که می توان امروزه به عنوان کلید حل بسیاری از مشکلات و برون رفت از دنیای مادّی از آن بهره برد، تبلیغ و تبیین و انتشار معارف حضرت زهرا سلام الله علیها است.

بر اساس این گزارش: حجت الاسلام سید حسن سبزواری مدیر گروه علمی معارف اهل بیت علیهم السلام پژوهشگاه علوم و معارف اسلامی خاتم النبیین صلی الله علیه و آله گفت: در هفته پژوهش، دومین نشست علمی این پژوهشگاه در سال جاری با موضوع کلی سیره شناسی حضرت زهرا سلام الله علیها با دو رویکرد مستقل و با ارائه دو استادِ پژوهشگر، با حضور مخاطبان خاص از فرهیختگان و اساتید حوزه برگزار شد.

وی افزود: حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد با موضوع «سیره شناسی فاطمی در مواجهه با جبهه نفاق» و سپس دکتر علیرضا هزار با موضوع «بازخوانی شاخصه های نظام اخلاقی امامیه در کلام و سیره حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها» ارائه کنندگان این نشست علمی بودند.

حجت الاسلام سبزواری بیان داشت: در این نشست از کتاب «آیات مطهره» در ضمن دو جلد با تألیف سید علی احمدی فروشانی رونمایی شد.

وی افزود: این کتاب به تبیین و تحلیل بیش از ۳۰۰ آیه مربوط به فاطمه مطهره سلام الله علیها پرداخته تا با ارتباط دادن میان آیات و روایات تفسیری آن، منزلت حضرتش در قرآن کریم را آشکار کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha