جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری بی‌حجابی در اماکن عمومی را از مصادیق اخلال در نظم عمومی دانست و گفت: فرد بی‌حجاب به‌نظام دهن‌کجی می‌کند، اما رویکرد ما جذب حداکثری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، امروز در سومین نشست فصلی اعضای ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان، اظهار داشت: هنجارشکنان و اخلالگران نظم عمومی را نه می‌توان رها کرد و نه با آن‌ها برخورد منفعلانه داشت، بلکه باید شرایط و فضای امربه‌معروف و نهی از منکر و برخورد ایجابی و ارشادی با این افراد را فراهم کرد.

وی افزود: در اغتشاشات اخیر رسانه‌های معاند با تبلیغات گسترده و تحریف حقایق به دنبال تحریک جوانان علیه ارزش‌های اسلام و انقلاب بودند و متأسفانه برخی افراد نیز تحت تأثیر این رسانه‌ها قرار گرفتند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری با اشاره به موارد بی‌حجابی و کم‌توجهی به مسئله حجاب در جامعه، اضافه کرد: فرد بی‌حجاب به‌نظام دهن‌کجی می‌کند؛ اما باید نگاه ما به این مقوله بر مبنای جذب افراد باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری بابیان اینکه بی‌حجابی در اماکن عمومی به‌عنوان اخلال در نظم عمومی تلقی می‌شود، ادامه داد: هنجارشکنان و اخلالگران نظم عمومی را نه می‌توان رها کرد و نه با آن‌ها برخورد منفعلانه داشت؛ بلکه باید شرایط و فضای امربه‌معروف و نهی از منکر و برخورد ایجابی و ارشادی با این افراد را فراهم کرد.

وی تصریح کرد: گاهی هیچ شیوه‌ای در برخورد با ناهنجاری جواب نمی‌دهد؛ بلکه باید برخورد منطقی با این افراد در اماکنی مانند اصناف و دستگاه‌های اجرایی آغازشده و در ادارات نیز با افراد هنجارشکن برخورد شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری یادآور شد: باید این موضوع مهم در دستگاه‌های اجرایی به‌درستی رعایت شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: مسئولان باید نسبت به بی‌حجابی و بدحجابی در حوزه فعالیتی خود پاسخگو باشن، زیرا اگر کارمندی بی‌حجاب در محل کار اعم از واحد صنفی یا اداری حضور پیدا می‌کند این ناهنجاری رسمیت و ترویج می‌یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha