دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین نکونام

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: پشت پا زنندگان به قرآن کم نیستند همانگونه که می‌دانید اعدام محاربان دستور روشن قرآن است، اما با آن مقابله می‌کنند؛ فقها باید احکام الهی را اجرا کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از چهارمحال و بختیاری حجت الاسلام و المسلمین امشب در اختتامیه چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم اداره‌کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ظرفیت‌های قرآنی استان باید فعال شود، گفت: اوقاف بزرگترین پشتوانه فعالیت های قرآنی است اما این اداره هم با کمبود اعتبار روبروست؛ درست است که مطالبه‌گری باید باشد اما مشکلات آنقدر زیاد است که کار آنگونه که باید پیش نمی‌رود، زیرا که استان در این حوزه ضعیف است.

وی ادامه داد: دغدغه قرآنی شدن جامعه دغدغه قابل تحسین و از دغدغه‌های بزرگان است که اگر نتیجه آن را در جامعه نبینید، اما جایگاه شما با این دغدغه‌ها نزد خداوند محفوظ است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام بیان کرد: پیشرفت امروز اسلام به خاطر همین دغدغه‌ها و بی‌تفاوت نبودن‌ها است زیرا که انفعال تهدید بزرگ برای جامعه است و باعث پیشروی دشمن خواهد شد.

امام جمعه شهرکرد افزود: همانگونه که در بیرون با آمریکا و انگلیس مواجهیم در درون نیز با افراد دل باخته به خارج روبرو هستیم که گاهی آن قدر پیشروی می‌کنند که در جمهوری اسلامی دولت تشکیل می‌دهند، اما مقابل مقام معظم رهبری قدعلم کردند و بسیاری از نازیبایی‌ها و اختلاس‌ها نتیجه همین دولت‌ها است که باید با آن‌ها مقابله کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه قرآن باید در جامعه مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: پشت پا زنندگان به قرآن کم نیستند همانگونه که می‌دانید اعدام محاربان دستور روشن قرآن است، اما با آن مقابله می‌کنند؛ فقها باید احکام الهی را اجرا کنند.

وی در پایان به حدیثی از امام باقر علیه السلام در خصوص جایگاه قرآنیان در قیامت اشاره کرد و گفت: ناامید نباشید و بدانید رستگاری در محضر قرآن محقق می‌شود.

پایان پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha