شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بازدید نماینده ولی فقیه در لرستان از مسجد امام هادی (ع)خرم آباد

حوزه/ امام جمعه خرم آباد گفت: منافقینی که می‌گفتند: "نه سازش، نه تسلیم، نبرد با آمریکا"، امروز می‌بینیم که هم سازش کردند، هم تسلیم شدند، هم جاسوس شدند و هم به صدام برای موشکباران ایران گرا دادند، این همان خواری در دنیاست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان، امروز در بازدید از مسجد امام هادی(ع) خرم‌آباد، که شب‌های گذشته توسط اغتشاشگران مورد هتک حرمت قرار گرفت، ضمن تسلیت ایام فاطمیه، با اشاره به آیه ۱۱۴ سوره بقره، اظهار داشت: در این آیه راجع به آسیب زنندگان به مساجد کلمه "اظلم" بکار برده شده، نه "ظالم"، این آیه سرنوشت کسانی را بیان می‌کند که مانع ذکر خدا و رونق فعالیت‌های فرهنگی، دینی و مذهبی در مسجد و حضور جوانان و نوجوانان برای تعلیم و تربیت در این مکان می‌شوند و در جهت تخریب مساجد تلاش می‌کنند.

وی با یادآوری سخنان حضرت امام(ره) که فرمودند، "مسجد سنگر است"، خاطرنشان کرد: دشمن وقتی می‌خواهد وارد یک مکان نظامی شود می‌ترسد و لذا کسانی که در جهت تخریب مساجد نیز گام بر می‌دارند، در مساجد حاضر نمی‌شوند، مگر ترسان.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: این نکات قرآنی به این موضوعات اشاره دارد که اهل مسجد باید آنچنان هوشیار باشند که تخریب کنندگان از اقدام و جسارت علیه مسجد و شما بترسند، مسجد سنگر است و سنگرها باید حفظ شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با تأکید بر اینکه طبق آیات قرآن برای تبهکاران و کسانی که به مسجد جسارت می‌کنند، خواری و ذلت در دنیا و عذاب عظیم و ضرر و زیان آشکار در پیش است، افزود: اینها عاقبت کسانی است که در تخریب مساجد قدم برمی‌دارند.

وی خاطرنشان کرد: خداوند حتی با کسانی که به دیوار مسجد ضرر می‌زنند نیز می‌فرماید "من اظلمُ"، در چند جای دیگر قرآن هم چنین تعبیری وجود دارد و در مورد چنین اشخاصی واژه "ظالمترین" بکار برده شده است.

امام جمعه خرم آباد، گفت: حال ببینید کسانی که به مردان خدا و رهبران آسمانی و به نائب امام عصر(عج)، بی‌احترامی و اهانت می‌کنند چه سرنوشتی خواهند داشت؟ آنها سرنوشتی بدتر خواهند داشت و در دنیا خوارتر و ذلیل‌تر و در آخرت سرانجام بدتری خواهند داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به وعده تخلف ناپذیر خداوند مبنی بر ذلت و خواری این گروه در دنیا، یادآور شد: زمانی همین منافقین کوردل و تبهکار می‌گفتند: "نه سازش، نه تسلیم، نبرد با آمریکا"، و حتی حزب‌اللهی‌ها را متهم می‌کردند که توان مقابله با آمریکا را ندارند و می‌گفتند: "مقابله با آمریکا فقط کار ماست! " اما امروز می‌بینیم که هم سازش کردند، هم تسلیم شدند، هم جاسوس شدند و هم به صدام برای موشکباران ایران گرا دادند، این همان خواری در دنیاست.

وی با یادآوری سخنان خود در نماز جمعه این هفته مبنی بر اینکه، جمعیتی که در راهپیمایی‌های گوناگون برای ساقط کردن رژیم شاه حضور داشتند، از متشخصین، موجهین، بازاریان، اصناف، علما، و خوبان و برگزیدگان و فرهیختگان هر قشر بودند، گفت: اکنون چگونه است؟ آیا با درآوردن روسری رژیم سرنگون می‌شود؟ آنها که دست به این کار می‌زنند قرب و منزلت خود را از دست می‌دهند.

نماینده ولی فقیه دراستان لرستان یادآور شد: در طول تاریخ هم بناها و کتب آسمانی زیادی آتش زده شد، اما می‌بینید که امروز کلام خدا و اصل دین باقی است، انقلاب اسلامی با پشتوانه چند قرن تلاش و زحمت فرهیختگان و علما به ثمر رسیده، نه با چند شعار.

وی تأکید کرد: دشمنان حرکت مردم در سیزده آبانی که گذشت را دیدند و ان‌شاءالله ۹ دی و ۲۲بهمن را هم خواهند دید.

مسجد امام هادی(ع) واقع در فاز یک خرم آباد، بامداد جمعه توسط اغتشاشگران و آشوبگران با آتش سوزی مورد هتک حرمت قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha