شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سازمان منافقین

حوزه/ امام خمینی(ره) در شرایطی که هنوز انحرافات ایدئولوژیک سازمان منافقین برملا نشده بود از تأیید آن خودداری ورزید و در زمانی که نماینده سازمان برای جلب حمایت امام به نجف رفته بود، آن حضرت با یادآوری انحرافات فکری آنان مجدداً بر موضع عدم حمایت خویش تأکید کرده بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سازمان مجاهدین خلق که بعدها به علت خیانت ها و جنایت ها به سازمان منافقین معروف شد، در سالهای ۱۳۴۴ تا ۱۳۴۶ با هدف مبارزۀ مسلحانه با رژیم شاه تشکیل شد.

این سازمان به دلیل برداشت های سطحی رهبران آن از جمله مسعود رجوی آخرین رهبر این گروه، از اسلام به دام التقاط افتادند و علی‏رغم آنکه خود را تشکیلاتی اسلامی معرفی می ‏کردند، در خفا مطالب مارکسیستی را به ‏عنوان علم اقتصاد و مبارزه به اعضای خویش آموزش می‏ دادند.

امام خمینی(ره) در شرایطی که هنوز انحرافات ایدئولوژیک سازمان منافقین برملا نشده بود از تأیید آن خودداری ورزید و در زمانی که نماینده سازمان برای جلب حمایت امام به نجف رفته بود، آن حضرت با یادآوری انحرافات فکری آنان مجدداً بر موضع عدم حمایت خویش تأکید کرده بود.


اعضای این سازمان که به برکت قیام مردم و در آستانه پیروزی انقلاب از زندان های رژیم خلاصی یافته بودند، ادعای میراث‏ خواری از انقلاب و گرفتن سهم بیشتر داشتند و از همین روزها بود که صف‏ بندی علیه انقلاب اسلامی را در کنار گروهک های دیگر مانند طیفی از وابستگان رژیم شاه و ساواکیان و کمونیست ها آغاز کردند.

اعضا و هواداران سازمان منافقین که بعد از پیروزی انقلاب از ضعف دولت موقت و حمایت های بنی‏ صدر کمال استفاده را برده و تشکیلات خود را گسترش داده بودند، در ۳۰ خرداد ۱۳۶۰ دست به اغتشاشی خونین زدند.

ساعاتی بعد مردمِ تهران، آشوبگران را سرکوب و جمعی را دستگیر کردند. از این پس منافقین رسماً دست به اقدامات براندازی و فعالیت های تروریستی زدند و سران و اعضای این گروه تروریسم، در خانه‏ های تیمی مخفی شدند و دهها تن از نقش ‏آفرینان نهضت امام خمینی را در سرتاسر ایران به شهادت رساندند و علاوه بر چهره‏ های سیاسی و مذهبی و مدیـران نظام اسلامی، افـراد زیادی از مردم کوچـه و بازار را نیز به جرم دفاع و پاسداری از انقلابشان در اقدامات تروریستی و انفجار بمب هایی که در اماکن عمومی کار می گذاشتند، ترور کردند. (که آخرین مورد آن قتل فجیع دو کشیش مسیحی و انفجار بمب در روز عاشورا و در جوار ضریح حضرت امام رضا (ع) در مشهد در سال ۱۳۷۳ بود.)

عکس یکی از جنایات منافقین


آیت‏ الله خامنه ‏ای روز ۶ تیر ماه ۱۳۶۰ بر اثر انفجار بمبی که منافقین در مسجد اباذر تهران کار گذاشته بودند به هنگام‏ سخنرانی مجروح گردید. فردای آن روز فاجعه‏ ای عظیم به وقوع پیوست.

انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی ایران با بمبی که یکی از عوامل نفوذی سازمان منافقین کار گذاشته بود سبب شد، ۷۲ تن از کارآمدترین عناصر نظام اسلامی و یاران امام خمینی که در میان آنان رئیس دیوانعالی کشور (دکتر بهشتی)، قرار داشت شهید شوند.

عکس انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی ایران


دو ماه بعد در روز ۸ شهریور ۱۳۶۰ بمب گذاری در دفتر نخست وزیری توسط این گروه تروریسم و انفجار آن، آقای محمدعلی رجایی چهرۀ محبوب مردم ایران که بعد از عزل بنی صدر از سوی مردم به ریاست جمهوری انتخاب شده بود، را به همراه حجت‏ الاسلام دکتر محمدجواد باهنر [نخست‏ وزیر] به شهادت رساند.

تمبر یادبود شهدای دفتر حزب


تصمیم سریع و قاطع حضرت امام در انتخاب و نصبِ بلافاصله افراد به جای شهیدانی که در این حوادث از مدیریت نظام گرفته می ‏شدند، در سامان دادن به امور و مأیوس کردن دشمن نقشی بس مؤثر داشت و موجب حیرت محافل خبری و سیاسی جهان بود.

اگر ایمان و صلابت اعجاب‏ انگیز امام خمینی و هوشیاری مردم مؤمن ایران نبود هر یک از این وقایع به تنهایی می‏ توانست نظام اسلامی را از پای درآورد. اما در پی هر حادثه‏ ای پیام ها و سخنرانی های تسکین ‏بخش امام خمینی بود که تحمل مصیبت ها را آسان و مردم را بر ادامه راهشان مصمم می ‏ساخت.
پس از فاجعـه هفتم تیر ۱۳۶۰ ه. ش و شهادت دهها تن از یاران امام و مسئولین نظام جمهوری اسلامی، سرکردگان گروهک منافقیـن بـه همراه رئیس جمهـور معـزول با لباس و آرایش زنانه و به‏ وسیله عوامل نفوذی در فرودگاه تهران به پاریس گریختند.

خلبـان هواپیمای آنـان، خلبان ویـژه و مـورد اعتماد شاه بود که هدایت هواپیمای شاه را در آخرین فرارش از کشور به عهده داشت. از آن پس منافقین فراری در کشورهای دیگر اروپایی و کشور امریکا تحت حمایت دولت های غربی قرار گرفتند و در جریان جنگ عراق با ایران، آنها پایگاه اصلی خویش را طی معامله‏ ای با صدام به عراق منتقل کردند و در تمام دوران جنگ رسماً به‏ عنوان مزدور و جاسوس، امکانات خویش را در اختیار ارتش بعثی گذاردند.

کار اصلی آنها جمع‏ آوری اطلاعات از جبهه‏ های ایران به‏ وسیله عوامل نفوذی و دادن اطلاعات مربوط به موشک هایی که به‏ سوی مناطق مسکونی شهرهای ایران پرتاب می‏شد و بازجویی از اسرای ایرانی و شرکت در عملیات نظامی عراق بود.

عکس انفجار دفتر نخست وزیری

تلاش نظامی منافقین برای ورود به ایران در سال ۱۳۶۷ و پس از صلح ایران و عراق، در «عملیات مرصاد» به شدت سرکوب شد و مهاجمین مزدور با به جا گذاشتن بیش از هزار کشته به داخل خاک عراق فرار کردند. آنچه که در جهان به‏ وسیله سازمان های وابسته به امریکا تحت نام نقض حقوق بشر علیه جمهوری اسلامی تبلیغ می‏ شود؛ عمدتاً بازگویی ادعاهای همین گروهک و توجیهی برای پوشش حمایت های دول غربی از آنهاست.
منافقین در نظر مردم ایران منفورترین مجرمینی هستند که هیچ‏ گاه جنایات جانیان مشهور تاریخ معاصر ایران به آنان نمی ‏رسد. ترور آیت ‏الله‏ قدوسی به همراه سرتیپ دستجردی (۱۴ / ۶ / ۶۰)، ترور آیت الله مدنی، امام جمعه تبریز (۲۰ / ۶ / ۶۰)، ترور حجت‏ الاسلام هاشمی ‏نژاد (۷ / ۷ / ۶۰)، ترور آیت‏ الله دستغیب، امام جمعه شیراز (۲۰ / ۹ / ۶۰)، ترور آیت ‏الله‏ صدوقی، امام جمعه یزد (۱۱ / ۴ / ۶۱)، ترور آیت ‏الله اشرفی اصفهانی، امام جمعه کرمانشاه (۲۳ / ۷ / ۶۱)، از دیگر جنایت های این گروه است. قابل توجه آنکه در برابر همه فجایعی که اتفاق افتاد، امریکا و دول‏ اروپایی و سازمان های بین ‏المللی نه تنها سکوت کردند بلکه به تروریست ها پناه و امکان ادامه حیات دادند.

منبع: پرتال امام خمینی(ره)

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha