پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
ایوبی نجف اباد

حجت الاسلام ایوبی گفت: یکی از راه های معیّت و همراهی با حضرت زهرا سلام الله علیها محبت است و محبت نیاز به سنخیّت دارد، براین اساس باید زندگی خود را مطابق شیوه و منش حضرت کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام حیدرعلی ایوبی ظهر امروز در مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) مدرسه علمیه جامعة الامام المنتظر (عج) نجف‌آباد که همزمان با میزبانی از پیکر یکی از شهدای دفاع مقدس تازه تفحص شده بود، اظهار کرد: یکی از راه های معیت و همراهی با حضرت زهرا سلام الله علیها محبت است و محبت نیاز به سنخیت دارد، براین اساس باید زندگی خود را مطابق شیوه و منش حضرت کنیم.

وی ابراز کرد: اگر می‌خواهیم مُحِبّ این بانوی بزرگوار باشیم، باید یک ارتباطی و تناسبی بین ما برقرار باشد تا بتوانیم محبت آن حضرت را در دل داشته باشیم.

استاد حوزه خاطرنشان کرد: چنانچه خواهان محبت حضرت زهرا (س) هستیم، باید تلاش فراوان کنیم، یکی از علائم این محبت اشک و سوز دل است، دراین راستا انسان با شنیدن مصائب اهل بیت، خاصه حضرت زهرا(س) از خود بی خود می شود و حتی فکر وقوع چنین اتفاقاتی طاقت فرسا می شود.

وی افزود: هرچیز ارزشمندی، بهایی دارد و بهایش سنگین است، برای به دست آوردن چیزهای ارزشمند، باید بهای سنگینش را با تلاش پرداخت کرد.

حجت الاسلام ایوبی عنوان کرد: محبت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها یعنی در بهشت بودن و بغض ایشان یعنی در آتش جهنم بودن! ما باید دغدغه داشتن محبت و معیت اهل بیت را در دنیا و زندگی خود داشته باشیم.

وی ابراز کرد: به گواه تاریخ، برخی افراد تا زمانی که از گناه پرهیز کرده و پاکی فطرت خودر ا حفظ و حراست نموده اند، محبت و معیت با مولا علی(ع)را داشتند و هر زمان که اهل ظلم یا گناه شدند، بغض و کینه حضرت رو به دل گرفتند و جهنمی شدند.

استاد حوزه خاطرنشان کرد: جای افسوس و آه دارد اگر انسان برای رسیدن فاطمیه و اشک بر مصائب اهل بیت(ع) لحظه شماری نکند. در روایت آمده است« پیامبر اکرم (ص): یا سلمان مَن اَحَبَّ فاطمة، فَهو فِی الجَنَّةِ مَعی. ای سلمان کسی که فاطمه را دوست داشته باشد، در بهشت با من است.»

وی با بیان خاطره ای از بغض دشمنان حضرت فاطمه زهرا(س) با گذشته ۱۴۰۰ سال، گفت: نقل کرده اند کسی که مأمور شده بود تا پیکر مبارک شهید محسن حججی را از داعش تحویل بگیرد، مشاهده کرد خیلی به بدن جسارت شده و جراحات شدید وارد شده، خیلی ناراحت شد و با عصبانیت از داعشی ها پرسید: چرا با بدن شهید اینگونه رفتار کرده اید؟! یک داعشی جواب داده بود چون خیلی نام فاطمه زهرا (س) را صدا زده بود؛ دشمنان هنوز هم کینه اهل بیت(ع) را به دل دارند.

ارادت شهید حججی به حضرت زهرا(س) تا لحظه شهادت

ارادت شهید حججی به حضرت زهرا(س) تا لحظه شهادت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha