شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ اهدای پیراهن تیم ملی فوتبال ساحلی به امام جمعه بوشهر

حوزه/ امام جمعه بوشهر با بیان اینکه تاکنون مدیریت اقتصاد فوتبال ساحلی محقق نشده است، گفت: در این راستا می‌طلبد یک کارگاه جهت دانش بنیانی کردن اقتصاد فوتبال ساحلی برگزار شود، چراکه این رشته برخلاف بسیاری از رشته‌ها مانند فوتبال چمنی هزینه‌های بالایی نیز ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، تیم ملی فوتبال ساحلی که از یکم دی ماه اردوی آماده سازی خود را در بوشهر آغاز کرده است، شامگاه سه شنبه با حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر دیدار کردند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در این دیدار با اشاره به لزوم مدیریت اقتصادی ورزش، اظهار داشت: در صورت تحقق مدیریت اقتصادی، کادر فنی و بازیکنان فارغ از دغدغه‌های زندگی به آماده سازی و حضور شایسته در میدان‌های ورزشی می‌پردازند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه تاکنون مدیریت اقتصاد فوتبال ساحلی محقق نشده است، ادامه داد: در این راستا می‌طلبد، کارگاه جهت دانش بنیانی کردن اقتصاد فوتبال ساحلی برگزار شود، چرا که این رشته برخلاف بسیاری از رشته‌ها مانند فوتبال چمنی هزینه‌های بالایی ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تصریح کرد: فوتبال دانش و علم است، باید در حوزه اقتصاد به صورت ویژه مدیریت شود.

وی عنوان کرد: آماده سازی بازیکنان فوتبال ساحلی با رعایت استاندارهای پزشکی، کار بسیار سخت‌تری نسبت به فوتبال چمنی است که باید به ابعاد مختلف آن پرداخته شود.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: با توجه به پستی و بلندی زمین فوتبال ساحلی هر لحظه احتمال مصدومت بازیکنان وجود دارد که در آماده سازی باید به این موضوع نیز توجه ویژه شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تاکید کرد: توسعه زیرساختی در فوتبال ساحلی نباید تنها به زمین، شن استاندارد و سکوی تماشاگر خلاصه شود بلکه باید با احداث مجتمع بزرگ سالن‌های بدن سازی، نشست‌های فنی، استراحت و استخر و سونا در آن دیده شود.

وی ادامه داد: پزشکی تخصصی فوتبال ساحلی نیز بسیار ضروری است، چرا که از ناحیه‌های مختلفی احتمال مصدومیت بازیکنان از ستون فقرات، مچ، ناخن، انگشت و رباط صلیبی وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری تأکید کرد: همچنین باید در عرصه دانش فوتبال ساحلی به خودکفایی برسیم و با تولید ایده و روش برای این رشته ایجاد مرجعیت بین المللی شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ادامه داد: در ارتباط با لیگ‌های کشوری فوتبال ساحلی نیز باید با استفاده از ظرفیت حامیان مالی، اقتصاد این لیگ تقویت شود.

وی افزود: بخشی از صنایع که در گذشته از فوتبال ساحلی حمایت می‌کردند، حمایت خود را کاهش دادند که باید به طور مجدد در مسیر حمایت موثر از این رشته پرطرفدار قرار گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری ادامه داد: نظام اقتصاد فوتبال ساحلی نباید وابسته به هیات فوتبال و فدراسیون باشد، بلکه باید در چتر حمایتی صنایع قرار داده شود.

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت صدا و سیما برای رونق بیشتر فوتبال ساحلی، عنوان کرد: برای پیشکسوتان رشته فوتبال ساحلی باید سامانه‌ای تعریف شود تا بعد از اتمام دوره حرفه‌ای بتوانند در کسب و کارهای حوزه ساحلی شاغل و از همه مهم‌تر اینکه از ظرفیت‌های فنی آنها بخوبی استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری تأکید کرد: یک فوتبالیست هیچگاه نباید از فوتبال خداحافظی کند، بلکه تنها باید به دنبال تغییر جایگاه خود به عرصه دیگری از این رشته باشد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: تیم ملی فوتبال ساحلی با وجود کادر فنی توانمند در مسابقات بین قاره‌ای نسبت به سایر رویدادها نمایش خیره کننده‌ای برابر برزیل داشت که نشان از توان و ظرفیت تیم بود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اظهار کرد: اینکه تیم ملی در مسابقات بین قاره‌ای برخلاف مسابقات آسیایی و جام جهانی نمایش مطلوب ندارد نیز باید مورد آسیب شناسی لازم قرار گیرد.

در این نشست پیراهن مسلم مسیگر کاپیتان تیم ملی فوتبال ساحلی با امضاء بازیکنان به رسم یادبود به حجت الاسلام و المسلمین صفایی بوشهری اهداء شد.

اردوی تیم ملی فوتبال ساحلی از ابتدای دی ماه در مجموعه دهکده گردشگری بوشهر برپا شده و تا هشتم این ماه تداوم دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha