شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نشست اساتید خارج

حوزه/ معاون علمی حوزه علمیه خراسان گفت: در حال حاضر در مجموع ۸ شهر استان‌های خراسان، بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ طلبه در مقطع آموزشی خارج حضور دارند و ۳۰ استاد، کرسی فقه و ۲۷ نفر نیز تدریس اصول را عهده‌دار هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، حجت الاسلام کندری، در نشست صمیمی اساتید دروس خارج این حوزه با مدیر حوزه علمیه خراسان که صبح امروز در مدرسه علمیه عالی نواب برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر در مجموع در ۸ شهر استان‌های خراسان، بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ طلبه در مقطع آموزشی خارج حضور دارند و ۳۰ استاد، کرسی فقه و ۲۷ نفر نیز تدریس اصول را عهده‌دار هستند.

وی ادامه داد: ۲۰۰ تن از طلاب مقطع خارج در شهرستان‌ها اشتغال به تحصیل دارند که این امر مایه خیر و برکت و اثرگذاری در منطقه می‌باشد.

معاون علمی حوزه علمیه خراسان با اشاره به ساماندهی و سطح بندی طلاب در مقطع خارج، ابراز کرد: امتحان کتبی، مصاحبه، سوابق تحصیلی و تدریس، ۴ مولفه‌ای است که برای جمع بندی نمره نهایی ایشان در نظر گرفته شد.

وی با تأکید بر مسئله مباحثه‌ها، به تحلیل و ارزیابی‌های صورت گرفته از سوی معاونت علمی نسبت به مقطع خارج در سه موضوع ادبیات، فقه و اصول اشاره کرد و گفت: برای تعدادی از طلاب که نمرات بالایی را کسب کردند، علاوه بر بحث‌های درسی، با آنان در زمینه دوره‌های تقریر نویسی و انتخاب موضوع بیشتر همراهی شد که از سوی مدرسه سطح ۴ در حال پیگیری است.

گفتنی است در این جلسه تعدادی از اساتید مطالبی پیرامون سطح ۴ و نیز سایر مسائل طلاب و حوزه علمیه خراسان بیان و اظهار نظر کردند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha