شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با بیان اینکه دولت و مجلس به تذکرات مراجع تقلید مبنی بر حل مشکلات اقتصادی، بیکاری و معیشت توجه کنند، گفت: این توصیه‌ها به مجموعه دولت و مجلس است و انتظار می‌رود دولت با تلاش جهادی و مجلس با تصویب قوانین و نظارت مشکلات موجود را حل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، ضمن گرامی‌داشت ۹ دی، اظهار داشت: همه روزها از آن خداست، اما برخی از ایام وجود دارد که در قرآن نیز از آن به عنوان روز خدا» یاد شده است.

وی با بیان اینکه در ایام‌الله، دستان خدا مشهود است، گفت: در این روز رقیب‌های خدا و طاغوت تضعیف می‌شوند و جبهه حق تقویت می‌شود.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه توصیه به صبر در برابر سختی‌ها و آزمایش‌های الهی، از دستورات خداوند در قرآن کریم است، یادآور شد: زمانی که فتنه‌ای پشت سر گذاشته می‌شود، خداوند مومنان را به صبر دعوت می‌کند.

وی افزود: در فتنه‌ پیچیده ۸۸، بسیاری از خواص دچار تحلیل‌های غلط و خطاهای راهبردی شدند، اما زمانی که مردم با بصیرت وارد میدان شدند، شاهد معجزه الهی بودیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با بیان اینکه اگر انسانی حرکت نکند، بنابراین حرکت به سمت تعالی نیز نخواهد داشت و آزمایشش نیز راحت‌تر است، گفت: باید بدانیم جامعه‌ای که به سمت تعالی حرکت می‌کند، دچار فتنه‌های پیچیده‌ای می‌شود.

حضور مردم دشمن را به لکنت زبان دچار کرده است

وی با اشاره به اینکه سفارش قرآن پس از یوم‌الله، صبر در مقابل فتنه‌ها است، اظهار داشت: وقتی فرعون از بین رفت، فتنه پیچیده‌تر سامری در بنی‌اسرائیل به وجود آمد و این یعنی جامعه باید در فتنه‌ها مراقب باشد و صبر پیشه کند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تقدیر از حضور مردم در ۹ دی سال ۸۸، ۹ دی امروز و تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام، خاطرنشان کرد: حضور مردم یعنی ظرفیت مردمی نظام در عبور از بحران‌ها و این ظرفیت موضوعی است که همواره محاسبات دشمن را بر هم می‌زند و دشمن را به لکنت زبان انداخته است.

وی با گلایه از ضعف در انعکاس رسانه‌ای تجمع‌ها در سطح کشور، از اصحاب رسانه ورود جدی در این عرصه را خواستار شد و گفت: در حوادث اخیر دشمن حتی زمانی که یک نفر حرکتی را انجام می‌داد، سریعا آن را به عنوان ملت ایران نشان می‌داد، اما متاسفانه حضور با شکوه مردم ایران اسلامی در بسیاری از صحنه‌ها آن طور که باید انعکاس داده نمی‌شود.

مردمی که با حضور خود نقشه‌های دشمن را نقش برآب کردند، حقشان این نیست که در ادارات معطل شوند

نماینده ولی فقیه در استان همدان در ادامه با تأکید بر اینکه دولت نسبت به رفع مشکلات اقتصادی مردم اقدام جدی انجام دهد، گفت: مردمی که در همه شرایط حضور پیدا کردند و نقشه‌های دشمن را نقش برآب کردند، حقشان این نیست که در ادارات معطل شوند و کارشان گره بخورد.

وی با بیان اینکه دولت و مجلس به تذکرات مراجع تقلید مبنی بر حل مشکلات اقتصادی، بیکاری و معیشت توجه کنند، یادآور شد: این توصیه‌ها به مجموعه دولت و مجلس است و انتظار می‌رود دولت با تلاش جهادی و مجلس با تصویب قوانین و نظارت مشکلات موجود را حل کنند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه مشکل تنها به افراد و مدیران بر نمی‌گردد و لازم است که مشکل سیستم اقتصادی برطرف شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه سیستم اقتصادی ما در بخشی به نحوی طراحی شده که دلال‌پرور شده است، بنابراین وقتی از تولیدکننده حمایت نشود و دلال با زحمت کمتر اما چند برابر تولیدکننده منفعت و سود دریافت کند، افراد قطعا به این سمت حرکت می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه عدم وجود اقتصاد و امنیت اقتصادی در جامعه، باعث به وجود آمدن مشکلات اقتصادی در جامعه می‌شود، گفت: از دیگر مشکلاتی که با آن روبرو هستیم، بحث مالیات است، به بیان دیگر یک کارگر با حقوق ۶ میلیونی، مالیات پرداخت می‌کند اما افرادی در این کشور سودها و ثروت‌های هزار میلیاردی دارند، اما مالیاتی پرداخت نمی‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: طرح مالیات بر عائدی سرمایه چند سالی است در مجلس مطرح است و لذا امیدواریم شاهد اجرایی شدن آن باشیم و این انتظار از مجلس انقلابی وجود دارد که قوانینی را مصوب کند که دولت را در کنترل بازار کمک کند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha