جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
صفایی

حوزه/ امام جمعه بوشهر با بیان اینکه فعالیت مسجد محوری نباید با فعالیت درون مسجدی یکی دیده شود، تصریح کرد: فعالیت مسجد نباید در جغرافیای مسجد محدود شود بلکه باید در جغرافیای پیرامونی نیز نمود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در دیدار مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان بوشهر با اشاره به اهمیت و جایگاه مسجد و با بیان اینکه مسجد حریم دارد و به همین خاطر احکام خاص فقهی شامل آن می شود، اظهار کرد: مسجد تنها فضایی است که خداوند متعال آن را منسوب به خود در جغرافیای زمینی کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه مسجد کانون تمام خوبی هاست و منشاء تمام عنصرهای نجات‌بخش و کمال آفرین است، افزود: مسجد منشاء تمام تحولات اسلامی است به همین جهت مسجد هم حافظ و منبع دین و دیانت و هم مرکز خدمات حکومتی و مردمی است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری افزود: مسجد جایگاه مهمی دارد به همین خاطر دشمنان در مقام تخریب مسجد بوده و هستند به همین خاطر لازم است توطئه های دشمنان در طول تاریخ نسبت به مساجد شناخته و در جهت دفع و خنثی سازی آنها برنامه ریزی و کار شود.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه فعالیت مسجد محوری نباید با فعالیت درون مسجدی یکی دیده شود، تصریح کرد: فعالیت مسجد نباید در جغرافیای مسجد محدود شود بلکه باید در جغرافیای پیرامونی نیز نمود داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با تأکید بر تمرکز مساجد بر روی جوانان و نوجوانان، گفت: دشمن برنامه ریزی کرده که جوانان و نوجوانان از مساجد فاصله بگیرند به همین خاطر باید با برنامه ریزی صحیح و برنامه های جذاب، جوانان و نوجوانان جذب مسجد شوند.

وی با بیان اینکه مسئولین مساجد باید خود را هزینه مسجد کنند نه اینکه مسجد را هزینه خود کنند، اظهار کرد: مسجد باید محل وحدت، هماهنگی و مدیریت کارآمد جهت خدمت دینی به مردم باشد.

امام جمعه بوشهر به اشاره به نقش امام جماعت در مساجد، افزود: امام جماعت مسجد محور وحدت و هدایت تمامی فعالان درون مسجد است و این دیدگاه مقام معظم رهبری است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری تأکید کرد: مساجد باید کانون وحدت آفرینی بر مبنای ولایت و ولایت مداری باشند و در این زمینه مسئولین امور مساجد باید تلاشی جدی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: مسجد باید حافظ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و تجلی بخش نظرات مقام معظم رهبری باشد و در مقابل مواضع جهان استکبار نیز سکوت نداشته باشد.

در پایان این نشست احکام مدیران مراکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان های استان بوشهر توسط نماینده ولی فقیه در استان اعطا شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha