شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خالد قدومی

حوزه/ دکتر «خالد قدومی» نماینده جنبش حماس در تهران گفت: حاج قاسم از پیشگامانی هستند که نسبت به استفاده رژیم صهیونیستی از تفکرات و تروریسم فکری هوشیار بود و تفکر مقاومتی ایشان با دیپلماسی نیز همراه بود تا مصلحت امت اسلامی را تامین کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، شهید سردار قاسم سلیمانی یکی از محبوب‌ترین چهره‌های انقلاب اسلامی و نماد مبارزه با نظام سلطه و ظلم جهانی شناخته می‌شود. این شهید والامقام هرگز فکری جز حرکت برای عزت اسلام و مظلومان جهان در سر نداشت و زندگی خود را صرف مبارزه با ظالمان کرد و همواره نگاهش به افق نگاه مقام معظم رهبری دوخته بود.

در همین راستا با دکتر «خالد قدومی» نماینده جنبش حماس فلسطین در تهران به گفت و گو پرداختیم. ترجمه گفت و گو به شرح ذیل است:

حوزه: تأثیر گفتمان مقاومت شهید قاسم سلیمانی در خاورمیانه چیست؟

علی‌رغم فقدان فیزیکی شهید قاسم سلیمانی، تفکر ایشان میان ما باقی مانده است و هیچ زمانی مقاومت و مبارزه با هجمه صهیونیستی آمریکایی از کلام و سخن وی حذف نشد. علت ترور حاج قاسم توسط دشمن، تفکر ایشان و تاثیرش بر فرزندان مقاومت و جغرافیای منطقه بود. گام های ایشان عملیاتی و سخنانش عمیق بود و افکار خود را عملی می کرد.

حوزه: جایگاه مقاومت در اندیشه و اقدامات امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب و نقش اندیشه مقاومت در سایر زمینه ها چیست؟

امام خمینی (ره) تمام تفکرات و اقداماتشان را از یکسو بر پایه مقاومت در برابر استبداد داخلی و شاه در داخل وطن و از سوی دیگر سیاست خارجی ایران بود که به ارتباط نظام شاهنشاهی با رژیم صهیونیستی اعتراض کردند. رهبر انقلاب نیز حامل تفکرات و رفتار امام خمینی (ره) به ویژه در زمینه مقاومت و همراهی با ملت فلسطینی هستند. حاج قاسم یکی از ثمرات رهبری حکیم ایران بودند.

حوزه: ترفند دشمن برای شکستن مقاومت ملت ها و دولت ها چیست؟ روش تبیین اندیشه های مقاومت شهید قاسم سلیمانی در دیپلماسی و روابط بین الملل چیست؟

دشمنان از اقتصاد و شکاف های داخلی در میان جوامع استفاده می کنند و قدرت های خبیث هستند. حاج قاسم از پیشگامانی هستند که نسبت به استفاده رژیم صهیونیستی از تفکرات و تروریسم فکری هوشیار بود و تفکر مقاومتی ایشان با دیپلماسی نیز همراه بود تا مصلحت امت اسلامی را تأمین کنند. مقاومت نظامی اساس است ولی دیپلماسی مکمل آن می باشد.

حوزه: چه نسبتی میان ماهیت آشفته جهان و جبهه مقاومت و موازنه قدرت در خاورمیانه وجود دارد و تحلیل شما از نرمش قهرمانانه در راهبرد مقاومت اسلامی چیست؟

علت اصلی آشوب موجود در جهان، خبیث بودن آمریکا علی‌رغم عقب نشینی این کشور از منطقه است و به اعتقاد کارشناسان و ناظران بین‌المللی، در دوران گذار هستیم. برای نخستین بار مقاومت در منطقه توانسته قدرت هراس و بازدارندگی ایجاد کند. در شرایط کنونی اصحاب مقاومت باید برنامه ای برای رفع مشکلات اقتصادی و شکاف های داخلی و انجام پروژه های مشترک برای رفع نیاز از خارجی ها برنامه ریزی کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha