یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مدیر حوزه علمیه خراسان علی خیاط

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان این که ایمان قوی در دل سردار سلیمانی رخنه و قلب او را مالامال از ایمان کرد، گفت: حاج قاسم قلب ها را تسخیر کرد و در دریای جاودانگی غرق شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین علی خیاط. مدیر حوزه علمیه خراسان در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) مشهد با بیان این که جمع با نشاط طلبگی، در انسان امید ایجاد می کند، گفت: فضای مدرسه و مجموعه فعالیت ها، اهداف و چشم اندازها مسرت بخش بوده و گام های شما می تواند کمک بزرگی به مدیریت حوزه علمیه خراسان در راستای اجرای سیاست های سند چشم انداز باشد.

وی با بیان این که این ایام، متعلق به سردار بزرگ حاج قاسم سلیمانی آن مرد بزرگ و شخصیت ممتاز و فوق العاده است، تصریح کرد: حاج قاسم که از مهد یک خاندان عشایری، متولد می شود، می بینید در مرور زمان چگونه با عمق اخلاص و ایمان به بزرگترین شخصیت نظامی و فرهنگی با یک استراتژی نو تبدیل می شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان این که حاج قاسم سلیمانی قلب همه انسان ها را تسخیر می کند و اصطلاح سردار دل ها برازنده ایشان است، ابراز کرد: پس از ارتحال حضرت امام(ره)، کشور در طول این ۴۰ سال تشییع به این عظمت را به خود ندیده بود آن هم اینگونه که مردم خودجوش برای ابراز ارادت به قهرمان بزرگ مقاومت به میدان بیایند.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط با بیان این که باید این عزت را تحلیل کرد و راه عزیز شدن و عزت انسان ها را فهمید، عنوان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی مصداق بارزی از آیه ۵۸ سوره عنکبوت شد، «وَالَّذینَ آمَنوا وَعَمِلُوا الصّالِحاتِ لَنُبَوِّئَنَّهُم مِنَ الجَنَّةِ غُرَفًا تَجری مِن تَحتِهَا الأَنهارُ خالِدینَ فیها ۚ نِعمَ أَجرُ العامِلینَ»، ایمان قوی در دل او رخنه و قلب او را مالامال از ایمان کرد؛ همانطور که دیدید همه رفتارها، کردارها و اقدامات ایشان مجسمه عمل صالح است.

وی با اشاره به سخن مرحوم علامه طباطبایی(ره) در جلد شانزدهم المیزان که می فرمایند فرق محبت با مودت، مثل فرق بین خشوع با خضوع است، خاطر نشان کرد: خشوع حالت قلبی انسان در برابر عظمت کبریایی پروردگار است و وقتی قلب انسان خاشع شد، در چهره، حرکات و سکنات انسان تواضع و فروتنی آشکار و حالت خضوع ایجاد می شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان این که خضوع حالت بیرونی و خشوع حالت درونی است، به سیره حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک الگو در تجلی خشوع و خضوع اشاره و تصریح کرد: شهید سلیمانی مردی سخت کوش، فداکار و مخلص بود؛ او همه وجودش اخلاص بود و روح بلند سردار سلیمانی در دریای جاودانگی غرق شد.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط با بیان این که یاد، ذکر و اثر انسان می تواند به میزان پیوند خوردن او با مبدا هستی بماند، افزود: حاج قاسم در برابر کفار سخت گیر، در برابر دشمنان قدرت و عزت اما در برابر مردم افتادگی داشت.

وی با بیان این که سردار سلیمانی در اوج ولایتمداری قرار داشت و آرامش و طمأنینه ای که انسان در او می دید فوق العاده بود، اظهار داشت: در سراسر حرکات و سکنات سردار سلیمانی هیچ چیز او را سرگرم نمی کرد و عمق عشق و محبتش نسبت به اهل بیت(ع) برای امثال ما اکسیر است؛ او برخوردار از عمق معرفت بود؛ طلاب و حوزویان نیز می بایست حاج قاسم سلیمانی را یک مکتب دیده و از این مکتب الگو بگیرند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha