یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
هلال احمر

حوزه/ مسئول خانه هلال حوزه علمیه استان بوشهر از فعالیت ۸ کانون هلال در مدارس علمیه استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام مرتضی زارع معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان بوشهر پیش از ظهر امروز در نشست مدیر و معاونان حوزه علمیه با مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به همکاری متقابل این دو نهاد اظهار کرد: در چند وقت اخیر شاهد افتتاح خانه هلال در حوزه علمیه استان بودیم که می تواند تأثیر مهمی در رشد و ارتقای امدادی طلاب و روحانیون داشته باشد.

مسئول خانه هلال حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه تعداد ۸ کانون هلال در مدارس علمیه استان دایر شده است، گفت: طلاب در این کانون ها عضوگیری و ساماندهی می شوند تا در مواقع ضرور بتوان از ظرفیت آنها استفاده کرد.

وی با اشاره به حضور طلاب در دوره های امدادی طی سال های گذشته، ابراز کرد: ۵۵ نفر از طلاب در دوره های امدادی هلال احمر شرکت کردند و تاثیر حضور آنها را در اتفاقاتی غیرمترقبه در استان که طی چند سال اخیر روی داد، شاهد بودیم.

حجت الاسلام زارع خواستار برگزاری دوره های مقدماتی امدادی ویژه طلاب و روحانیون شد و گفت: طلاب در حوادث علاوه بر کمک امدادی می توانند به صورت ویژه در مسائل روحی و روانی برای خانواده ها بسیار مؤثر باشند.

مسئول خانه هلال حوزه علمیه استان بوشهر همچنین درخواست کرد که امکانات امدادی و کمک های اولیه از سوی جمعیت هلال احمر در اختیار خانه هلال قرار بگیرد.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان بوشهر با اشاره به تفاهم نامه حوزه علمیه و جمعیت هلال احمر گفت: هدف از این تفاهم نامه بهره گیری از ظرفیت های جمعیت هلال احمر و گسترش آموزش های امدادی برای حوزویان و ارائه خدمات فرهنگی و دینی به جامعه جوان کشور متناسب با ماموریت های هلال احمر است.

وی دیگر هدف این تفاهم نامه را پاسخگویی به نیازهای هلال احمر با حضور کارآمد و موثر حوزویان متناسب با مواموریت های طرفیت عنوان کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha