جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خالفی

مسئول خانه هلال مدیریت حوزه علمیه آذربایجان غربی با بیان اینکه در زلزله خوی تاثیر آموزش های انجام شده در بین طلاب جهادی که مشغول خدمت به زلزله زدگان هستند کاملا مشهود بود، تاکید کرد: باید نگاه ویژه ای به خانه های هلال طلاب باشد و همچنین تکمیل دوره های آموزشی هلال احمر برای طلاب، امری ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام توحید خالقی، مسئول خانه هلال مدیریت حوزه علمیه آذربایجان غربی یکشنبه در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده خوی در دیدار با رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، ضمن تشکر از همکاری هلال احمر استان با حوزه استان، گفت: ۴۰۰ نفر از طلاب و روحانیون آذربایجان غربی عضو کانون های طلاب هلال مدارس علمیه استان هستند.

وی ادامه داد: طی سه سال اخیر طلاب و روحانیون استان آموزش های امداد و نجات را در قالب کانون های هلال در مدارس علمیه گذراندند و برخی طلاب در دوره های تکمیلی و تخصصی نیز شرکت کردند و تعدادی از آنان نیز به عنوان مربی هلال احمر مشغول آموزش به طلاب استان می باشند.

به گفته مسئول خانه هلال مدیریت حوزه علمیه آذربایجان غربیدر ۳ سال اخیر ۱۰ کانون هلال احمر در مدارس علمیه استان دایر شده و در زمینه آموزش های امداد و نجات، کمک های اولیه، مواجهه با حوادث و ... در خدمت طلاب، روحانیون و اساتید مدارس علمیه می باشند.

حجت الاسلام خالقی با بیان اینکه در زلزله خوی تاثیر آموزش های ارائه شده به طلاب جهادی که مشغول خدمت به زلزله زدگان هستند کاملا مشهود بود، تاکید کرد: باید نگاه ویژه ای به خانه های هلال طلاب وجود داشته باشد. همچنین تکمیل دوره های آموزشی هلال احمر برای طلاب، امری ضروری است.

دکتر پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار ضمن تشکر از طلاب و روحانیون جهادی که در اولین ساعات زلزله یاریگر مردم و نهادهای امدادی شدند، بر تعامل بیشتر جمعیت با حوزه علمیه در قالبهای مختلف از طریق خانه هلال و کانون های هلال مدارس تاکید کرد و گفت: در زلزله خوی به این یقین رسیدیم که کانون های طلاب باید بیشتر از این تقویت شوند تا بتوانیم از این طریق خدمات بیشتری به جامعه ارائه کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha