یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبریز

حوزه/ مسئول دبیرخانه هماهنگی گروه‌های جهادی حوزه‌های علمیه گفت: آغاز به‌کار قرارگاه جهادی حوزه‌های علمیه کشور «عهد خدمت» از آذربایجان شرقی رسماً کلید خورد.

حجت الاسلام ابوالفضل علیخانی مسئول دبیرخانه هماهنگی گروه‌های جهادی حوزه‌های علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در تبریز، با اشاره به آغاز بکار قرارگاه جهادی حوزه‌های علمیه کشور از آذربایجان شرقی، اظهار داشت: با حضور حجت‌الاسلام‌ و المسلمین آل هاشم رونمایی از پوستر قرارگاه حوزوی «عهد خدمت» در اعیاد قربان تا غدیر صورت گرفت که تا ان‌شاءالله در ۲۷ استان کشور بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ طلبه از مدارس علمیه مختلف کشور در قالب اردوهای جهادی به مناطق کم برخوردار اعزام شوند.

مسئول دبیرخانه هماهنگی گروه‌های جهادی حوزه‌های علمیه، خاطر نشان کرد: مفتخریم امروز در جمع طلاب جوان مدارس علمیه آذربایجان شرقی باشیم، این فعالیت جهادی علاوه‌ بر این‌که خدمتی به مردم کم برخوردار و ولی نعمت ما را به‌ همراه دارد و محرومیتی را می‌کاهد، ثمرات تربیتی به‌ مراتب مهم‌تر را برای خود شرکت‌کنندگان به‌همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: اصلی‌ترین فایده این اردوها، تقویت روحیه جهادی در بین طلاب جوان است و اساساً برنامه‌ طراحی‌شده در اوقات فراغت تابستان مدارس علمیه بابت همین موضوع است.

حجت الاسلام علیخانی ادامه داد: ضمن خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی از نقاط دور دست روستایی و آثار تربیتی این عمل مبارک، اتفاق مهم دیگری که رقم می‌خورد جهاد تبیین به شیوه عملی است که در واقع مصداق روایت شریفه "کُونُوا دُعَاةً لِلنَّاسِ‌ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِکُمْ" است که با حضور خودشان در مناطق روستایی به سؤالات و شبهات پاسخ داده و با عمل خود، امیدآفرینی را در سطح منطقه هدف و جامعه، دنبال می‌کنند.

این مراسم با حضور حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و سردار عباسقلی زاده فرمانده سپاه عاشورا، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل روشن تن مدیر حوزه علمیه استان و حجت الاسلام ممی زاده مسئول بسیج طلاب و اساتید استان آذربایجان شرقی و طلاب و روحانیون شهرستان تبریز برگزار شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha