پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر / نشست طلاب و فضلای استان خوزستان با مدیر حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین بلادیان گفت: عزم جدی امسال ما، جذب طلاب جدیدالورود است و در حال برنامه ریزی برای این مسئله هستیم و امیدواریم رشد خوبی داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی بلادیان در جلسه طلاب و فضلای خوزستانی مقیم قم که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین برگزار شد، اظهار داشت: حضرت امیر در روایتی فرمودند: «الفُرصَه تمُّر مرِّ السَحاب فانتَهِزوا فُرَصَ الخَیّر/ فرصت مانند ابر از افق زندگی می‌گذرد، مواقعی که فرصت‌های خیری پیش می‌آید غنیمت بشمارید و از آن‌ها استفاده کنید».

وی ابراز داشت: باید فرصت ها را غنیمت شمرد و بهره برد تا بتوان هم خودمان را بسازیم و هم جامعه پیرامونی خود را هدایت نماییم.

مدیر حوزه علمیه خوزستان خاطرنشان ساخت: چند ماهی است که مسئولیت حوزه علمیه استان خوزستان بر دوش ما گذاشته شده و نیازمند همراهی همه طلاب و فضلا هستیم و به تنهایی نمی توانیم به اهداف مدنظر دست پیدا کنیم.

سخنران این جلسه بیان داشت: امروز نیازمند حضور فضلا برای تدریس در مدارس علمیه سطح استان هستیم و در بحث تبلیغ نیز احتیاجات فراوان است.

حجت الاسلام والمسلمین بلادیان اظهار داشت: تلاش ما این است که به طلاب و فضلا خدمت کنیم و بحمدالله ظرفیت و استعداد خوبی در بین طلاب خوزستانی وجود دارد.

عزم جدی برای رشد ورودی طلاب جدیدالورود داریم/ بزرگان حوزه خوزستان همراه ما هستند

وی ابراز داشت: یکی از کارهایی که در سطح استان دنبال کردیم، تقسیم عادلانه بودجه در مدارس علمیه بوده تا عدالت رعایت شود.

مدیر حوزه علمیه خوزستان خاطرنشان ساخت: عزم جدی امسال ما، جذب طلاب جدیدالورود است و در حال برنامه ریزی برای این مسئله هستیم و امیدواریم رشد خوبی داشته باشیم.

سخنران این جلسه بیان داشت: شوراهایی را برای مسائلی همچون آموزش، پژوهش، تبلیغ، تهذیب و صیانت در سطح استان راه اندازی کردیم تا از نظرات و برنامه های آنان برای پیشرفت حوزه استان استفاده کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین بلادیان اظهار داشت: بحمدالله مجموعه بزرگان استان همراه و همیار مدیریت حوزه علمیه استان بوده و کمک های خوبی تا به امروز انجام داده اند.

وی ابراز داشت: از جمله کارهایی که می توانیم در سطح استان انجام دهیم، پیگیری طرح های ملی طلاب و فضلاست و این آمادگی را اعلام کرده و استقبال می کنیم.

مدیر حوزه علمیه خوزستان خاطرنشان ساخت: یکی از ضروریات حوزه علمیه استان، راه اندازی درس خارج در سطح استان است و برخی از طلاب به صورت مجازی در دروس خارج شرکت می کنند و این فضا برای اساتید معززی که این توانایی را دارند، وجود دارد و استقبال می کنیم.

سخنران این جلسه بیان داشت: شفافیت در طرح تبلیغی استان خوزستان یکی از برنامه های ماست تا طلاب و فضلا با اطلاعات کامل از طرح های تبلیغی، به فعالیت های خود بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین بلادیان اظهار داشت: حوزه علمیه، یکی از اصلی ترین ستادها و کنشگران در موضوع هدایت اجتماعی است و در خطوط قرمزها و معضلات اجتماعی حتما ورود خواهیم کرد.

عزم جدی برای رشد ورودی طلاب جدیدالورود داریم/ بزرگان حوزه خوزستان همراه ما هستند

همچنین در این جلسه، برخی از طلاب و فضلا به بیان نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود پرداختند که برخی از آنان: «عدم حزب گرایی در حوزه»، «تقویت حوزه انقلابی»، «نگاه عادلانه به مدارس علمیه و طلاب و روحانیون تمام استان»، «تدبیر برای تقویت ورودی به حوزه»، «تقویت مباحث معیشتی طلاب»، «پژوهش مسئله محور در سطح استان بر اساس نیازهای استان خوزستان»، «ایجاد کرسی درس خارج بر اساس نیازهای مسئله محور استان»، «استفاده از ظرفیت طلاب و فضلای ساکن قم و خوزستان برای ارتقاء حوزه استان»، «پیگیری برای هجرت اساتید خوزستانی مقیم قم به استان»، «استفاده از ظرفیت گروه های تبلیغی»، «رفع برخی مشکلات موجود در جذب طلاب جدید الورود»، «ورود طلاب و فضلا برای حل معضلات اجتماعی استان» و ... بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha