پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ افتتاحیه طرح بازخوانی بیانیه گام دوم در حوزه های علمیه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خوزستان، گفتمان سازی عمومی بیانیه گام دوم انقلاب را مأموریت مهم حوزویان دانست و گفت: در بحث بیانیه گام دوم، امام خامنه ای وظیفه و فعالیت را تشریح و توضیح داده و بیانیه را ابلاغ فرموده اند، قسمت دوم کار بحث تبیین، تشریح و توسعه ی مطالب و محتوای بیانیه به عموم مردم است که برعهده ی ماست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، حجت الاسلام و المسلمین بلادیان مدیر حوزه علمیه خوزستان در افتتاحیه اجرای طرح «خوانش دقیق بیانیه گام دوم انقلاب» در مدارس علمیه استان که صبح امروز در مسجد اعظم اهواز برگزار شد، ضمن تبریک ایام دهه‌ی مبارک فجر، بیان کرد: نعمت های الهی برای ما متعدد و متنوع و کثیر هستند اما بعضی از این نعمت ها از حیث تاثیرگذاری در روح، روان، نفس و جان ما اولویت بیشتری داشته و امتیازات خاص خود را دارند. یکی از این نعمت ها، نعمت انقلاب اسلامی و شرایطی است که ما در حال حاضر در آن زندگی می کنیم و امیدواریم این انقلاب به قیام و نهضت صاحب اصلی آن، امام حی و حاضر ما، حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا فداه متصل شود.

وی افزود: در بحث بیانیه گام دوم، امام خامنه ای وظیفه و فعالیت را تشریح و توضیح داده و بیانیه را ابلاغ فرموده اند، قسمت دوم کار بحث تبیین، تشریح و توسعه ی مطالب و محتوای بیانیه به عموم مردم است که برعهده ی ماست.

مدیرحوزه علمیه خوزستان در ادامه گفت: با یک نگاه گذرا و سریع به آیات قرآن می توانیم درک کنیم که آنچه نزد خداوند تبارک و تعالی امتیاز ویژه ای دارد همراهی ولی خدا در توسعه ی دین، قبول ولایت و تبیین مسائل دینی است.

وی افزود: وقتی حضرت موسی(ع) در بحران استبدادی قیام کرد و نبوت خود را عرضه داشت نیاز به تائید، تبیین و گفتن داشت که توسط دو سه گروه این کار انجام پذیرفت که در قرآن برای ما به عنوان الگو و نمونه مطرح شدند.

حجت الاسلام و المسلمین بلادیان گفت: اولین فردی که رسالت حضرت موسی(ع) را تبیین و تائید کرد و گفت مومن آل فرعون بود که زمانی که حضرت موسی به طور خصوصی در جلسه ای اعجاز الهی را نشان داد و مورد بغض قرار گرفت، برای ولی زمان خودش به زبان آمد و تبیین کرد و مشکلات این گفتن را پذیرفت. دومین گروه ساحران بودند که با اینکه برای طمع دنیوی آمده بودند و همه ی امکانات و بسترهای آن را فراهم کرده بودند وقتی که حقانیت حضرت موسی را فهمیدند به سجده افتاده و گفتند به خدای موسی و هارون ایمان اوردیم در حالی که اگر نمی گفتند شاید این بغض در فرعون ایجاد نمی شد و این شدت از هجمه در مقابل آنها قرار نمی کرفت.

وی، در ادامه گفت: سومین شخصی که در داستان حضرت موسی(ع) به زبان آمد همسرفرعون بود که خداوند ایشان را به عنوان الگو برای تمام مومنین در قرآن قرار داده و می فرماید:«وَضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا لِلَّذینَ آمَنُوا امرَأَتَ فِرعَونَ إِذ قالَت رَبِّ ابنِ لی عِندَکَ بَیتًا فِی الجَنَّةِ وَنَجِّنی مِن فِرعَونَ وَعَمَلِهِ وَنَجِّنی مِنَ القَومِ الظّالِمینَ».

مدیر حوزه علمیه خوزستان ابراز داشت: این افراد برای این نمونه و الگو قرار گرفتند که گفتند و تبیین کردند در حالی که اگر نمی گفتند قطعا بغض و عنادی که در فرعون ایجاد شد به این شدت در حق آنها نبود اما این گفتن ها و همراهی با ولی زمان است که اجر و پاداش و نمودش در بارگاه الهی ویژه است و به همین خاطر برای ما در موارد کثیره این را به عنوان الگو و مثال قرار دادند.

وی، در پایان خاطرنشان کرد: الحمدلله دوره های تربیت تخصصی استاد برای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در همه ی استان ها اجرا شده است از اساتید تقاضا دارم شرح و توضیح گام دوم را به شکل ویژه در مدارس علمیه در دستور کار خود قرار دهند به این امید که طلاب هم وظیفه ی خود را به جا بیاورند و همان مسائل را در مساجد، محافل، گروه ها و حلقه هایی که برای عموم مردم دارند بازگو کنند.

انتهای پیام./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha