یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ دوره تربیت مدرس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خوزستان در افتتاحیه دوره تربیت مدرس «خوانش دقیق بیانیه گام دوم انقلاب» تصریح کرد: جریان گام دوم انقلاب مانند جریان طالوت است. در هر انقلابی ابتدای امر همه همراهی نمی کنند و عده ای پرچمدار خواهند بود اما با پرچمداری و ایستادگی و جهاد تبیین این عده، همراهی سایرین و اقشار مختلف اتفاق می افتد و به استناد سنت قطعیه الهی پیروزی نصیب جبهه ی دین، حق و ولایت می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی بلادیان مدیر حوزه علمیه خوزستان در افتتاحیه دوره تربیت مدرس «خوانش دقیق بیانیه گام دوم انقلاب» در اهواز، با اشاره به آیاتی از قرآن «أَلَمْ تَرَ إِلَی الْمَلَإِ مِنْ بَنِی إِسْرَائِیلَ مِنْ بَعْدِ مُوسَیٰ إِذْ قَالُوا لِنَبِیٍّ لَهُمُ ابْعَثْ لَنَا مَلِکًا نُقَاتِلْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ ۖ قَالَ هَلْ عَسَیْتُمْ إِنْ کُتِبَ عَلَیْکُمُ الْقِتَالُ أَلَّا تُقَاتِلُوا ۖ قَالُوا وَمَا لَنَا أَلَّا نُقَاتِلَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَقَدْ أُخْرِجْنَا مِنْ دِیَارِنَا وَأَبْنَائِنَا ۖ فَلَمَّا کُتِبَ عَلَیْهِمُ الْقِتَالُ تَوَلَّوْا إِلَّا قَلِیلًا مِنْهُمْ ۗ وَاللَّهُ عَلِیمٌ بِالظَّالِمِینَ»، اظهار داشت: آیات پایانی جزء دوم قرآن دارای درس ها و شواهد نزدیکی برای زندگی امروز ما بوده و داستان طالوت شباهت زیادی به تاریخ و زندگی سیاسی ما دارد.

وی بیان داشت: ملت ایران در دوره های متعددی زیرچکمه های شاهان مستبد و دیکتاتور از رشد و شکوفایی محروم بودند. ناعدالتی، ظلم به مردم، خودخواهی و استبداد خانواده ای مشخص صبر و تحمل مردم را از بین برد و سبب شد مردم به روحانیت روی بیاورند و امام خمینی(ره) با توانایی و خصوصیاتی فردی که داشتند توانستند عَلَم نهضت را بلند کنند.

مدیر حوزه علمیه خوزستان گفت: در آغاز انقلاب اینگونه نبود که ابتدا همه هم فکر، هم رأی و هم پای امام حرکت کنند و عده ی قلیلی در سال ۴۲ نظر و راه امام را تائید کرده و با ایشان همراهی کردند ولی به مرور زمان لطف و عنایت الهی سبب شد انقلاب به پیروزی رسیده و رشد مناسبی داشته باشد.

وی در ادامه گفت: در داستان بنی اسرائیل و طالوت ابتدا عده ای اعتراضاتی نسبت به فرماندهی طالوت داشته ولی به خواست الهی پیروزی های نسبی برای طالوت شکل گرفت اما جنگ اصلی طالوت با جالوت بود که استبدادش همه را به لرزه می انداخت. در مسیر این نبرد امتحان فرمانبرداری و ابتلای به نهر سبب ریزش جمع کثیری از یاران طالوت شد. در انقلاب نیز همین مسیر وجود داشت و ابتدا پیروزی هایی به دست آمد ولی زمانی که عمر شریف امام خمینی به پایان رسید و مقام معظم رهبری به عنوان رهبر انقلاب انتخاب شدند بعضی ها در صلاحیت ایشان تردید داشته و اعتراضاتی داشتند، ولی با مدیریتی که همگان از ایشان در طول این سالها دیدند اجماعی در خصوص تائید ایشان در بین مردم شکل گرفت. البته نبرد اصلی جبهه مقاومت و ولایت با استکبار جهانی است.

حجت الاسلام و المسلمین بلادیان بیان کرد: در سی سالی که الحمدلله از رهبری و مدیریت مقام معظم رهبری متنعم هستیم ایشان بارها دستورات و جهادهایی را برای ما تبیین کردند.

وی افزود: امروز طبق بیانات مقام معظم رهبری روز جهاد اصلی ما و جنگ احزاب است و استکبار جهانی با تمام توان و اشکال مختلف نبرد و مبارزه به میدان آمده است ولی متاسفانه مانند داستان طالوت عده ی قلیلی به شکل کامل و محض از مقام معظم رهبری تبعیت می کنند. ما هم مثل افراد قلیلی که با طالوت همراهی کردند می گوئیم « رَبَّنَا أَفْرِغْ عَلَیْنَا صَبْرًا وَثَبِّتْ أَقْدَامَنَا وَانْصُرْنَا عَلَی الْقَوْمِ الْکَافِرِینَ» و از خداوند می خواهیم ما را در راه ولایت ثابت قدم داشته و در این جنگ پیروز نماید.

مدیر حوزه علمیه خوزستان خاطر نشان کرد: جریان گام دوم انقلاب مانند جریان طالوت است. در هر انقلابی ابتدای امر همه همراهی نمی کنند و عده ای پرچمدار خواهند بود اما با پرچمداری و ایستادگی و جهاد تبیین این عده، همراهی سایرین و اقشار مختلف اتفاق می افتد و به استناد سنت قطعیه الهی پیروزی نصیب جبهه ی دین، حق و ولایت می شود.

وی در پایان گفت: آنچه مهم است این که ما طلاب و روحانیون سعی کنیم جزء السابقون السابقون در این راه و از کسانی باشیم که این حرکت را شروع و تلاش کرده و سختی های راه و بی مهری های دیگران را تحمل می کنند. امیدواریم به فضل الهی و رهبری مدیر، مدبر و شجاع این مرحله را پشت سر گذاشته و با پیروزی بر استکبار جهانی شاهد ظهور حضرت ولی عصر باشیم.

انتهای پیام./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha