جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ دوره تربیت مدرس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی

حوزه/ دبیر ستاد پیگیری تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در حوزه های علمیه گفت: طلاب باید نسبت فردی، صنفی و سازمانی خود را با بیانیه گام دوم انقلاب مشخص کرده و انجام وظیفه کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سعید صلح میرزایی، مسئول دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه ای در قم و دبیر ستاد پیگیری تحقق بیانیه گام دوم در حوزه های علمیه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز گفت: بیانیه گام دوم انقلاب یکی از مهم ترین پیام هایی است که رهبر معظم انقلاب صادر کرده اند ایشان در این بیانیه به دنبال این بودند که جوانان را به حضور در صحنه ی نقش افرینی انقلاب اسلامی دعوت کنند و به تعبیری شانه های خود را برای گرفتن مسئولیت حمایت از انقلاب و پیشرفت انقلاب در گام دوم آماده سازند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در این بیانیه پیروزی ها، چالش ها، موانع، واقعیت امروز ایران اسلامی و ظرفیت های موجود در کشور برای تحقق چشم انداز گام دوم انقلاب را بیان کردند تا به جوانان بفهمانند که آنها می توانند و این امکان وجود دارد که چشم انداز گام دوم انقلاب را آنها محقق کنند.

مسئول دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه ای در قم خاطرنشان کرد: هدف اصلی بیانیه گام دوم این است که حرکت عمومی ای که در کشور وجود دارد را سرعت بخشیده و منضبط کند و پیشران این حرکت جوانان متعهد و دلسوز انقلاب هستند که باید انقلاب را از نسل قبلی تحویل بگیرند و گام دوم را شکل دهند.

وی گفت: زمانی که بیانیه از طرف رهبر معظم انقلاب صادر شد حوزه های علمیه، دانشگاه ها، تلوزیون، رسانه ها و مجموعه های مختلف به این بحث پرداخته و ابعاد مختلف آن را تشریح کردند ولی متاسفانه دو قشر طلاب و دانشجویان که وظیفه ی گفتمان سازی این بیانیه را به عهده داشتند به دلیل مسائل و مشکلاتی از قبیل امتحانات، اربعین، آبان ۹۸، ترور سردار سلیمانی، سیل، کرونا و.... نتوانستند این وظیفه را به نحو احسن انجام داده و آنگونه که شایسته است به این بحث بپردازند.

دبیر ستاد پیگیری تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در حوزه های علمیه کشور، ابراز داشت: امسال با دستور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور، بنا شد که بیانیه گام دوم انقلاب با ادبیات واحد در تمامی حوزه های علمیه خوانش شده و به آن پرداخته شود بدین منظور ما محتوائی را در هفت جلسه و ده ساعت درسی آماده کردیم که به تائید دفتر حفظ و آثار مقام معظم رهبری نیز رسید.

مدیر موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی در قم در ادامه گفت: حسب دستور مدیرحوزه های علمیه بنا شد مراکز مدیریت استانی حوزه های علمیه از هر مدرسه یک استاد تمام وقت و دارای حکم را انتخاب کرده تا دوره ی تربیت مدرس بیانیه گام دوم انقلاب برای آنها برگزار شود و در پایان بتوانند هماهنگ و هم افق باهم گفتمان بیانیه گام دوم انقلاب را در مدارس علمیه شکل دهند.

حجت الاسلام و المسلمین صلح میرزائی، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر طلاب به میدان بیایند و گفتمان سازی کنند لاجرم مردم آن حرکت عمومی را ایجاد می کنند و تا مردم حرکت عمومی را ایجاد نکنند انقلاب اسلامی نمی تواند به اهداف خود برسد امیدواریم اساتید و طلاب به میدان آمده و این دغدغه ی رهبر معظم انقلاب به همت آنها محقق شود و بیانیه گام دوم انقلاب اجرایی شده و هرکس نسبت خودش را از نظر فردی، صنفی و سازمانی با این بیانیه مشخص کرده و انجام وظیفه کند.

انتهای پیام./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha